Nowy dashboard Google Analytics i zakładka „Odkryj”


Google Analytics jest niezmiernie popularnym narzędziem. To jeden z flagowych produktów Google i nie można być zaskoczonym faktem, że stale jest on usprawniany, otrzymując dodatkowe funkcjonalności. Kilka miesięcy temu mogliśmy zaobserwować generalny lifting interfejsu GA. Na części kont niedawno pojawiły się nowe zakładki, takie jak jakość sesji.

Najnowsza zmiana obejmuje natomiast pojawienie się zupełnie nowych dashboardów podsumowujących zbiorcze statystyki konta oraz dodanie zakładki „odkryj”.

Nowy dashboard Google Analytics

Najpierw spójrzmy na dwie nowe zakładki w lewym panelu GA. Jedna z nich to „Strona Główna”, a druga to „Odkryj”. Przyjrzyjmy się bliżej tej pierwszej.

Nowy Dashboard Google Analytics

Składa się ona z 9 głównych, predefiniowanych wykresów lub tabel, tworząc zgrabny dashboard. Dzięki niemu posiadamy szereg skondensowanych informacji na temat tego jak performowała ostatnimi czasy nasza witryna, a także możemy prześledzić dynamikę tych zmian. Na dashboard składają się:

  • Raport zbiorczy
  • Raport w czasie rzeczywistym
  • Raport pozyskiwania
  • Raport trendów
  • Raport analizy kohortowej
  • Raport pór dnia
  • Raport lokalizacji
  • Raport urządzeń
  • Raport najpopularniejszych podstron

Jakie są zalety takiego dashboarda? Pozwala on na holistyczną analizę w ekspresowym tempie. Raporty są bardzo estetyczne. Posiadają możliwość szybkiego przejścia do dedykowanej zakładki w Google Analytics. Są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają o GA ograniczoną wiedzę, albo same napotykają na trudności z wyciągnięciem / odnalezieniem odpowiednich metryk.

Zakładka „Odkryj” w Google Analytics

Kolejną nowością jest zakładka „Odkryj”, która zbiera w jednym miejscu wszystkie wartościowe dla użytkowników Analyticsa informacje, linki, kursy lub produkty pokrewne.

Zakładka Odkryj w Google Analytics

Jest ich naprawdę dużo, więc zachęcamy do zapoznania się z nimi, kiedy już i na Waszej usłudze GA się one pojawią. Należą do nich między innymi:

  • Aplikacja mobilna Google Analytics
  • Akademia Google Analytics
  • Linki do innych narzędzi, takich jak Data Studio, Optimize, Attribution, Surveys, Tag Manager, etc.
  • Wtyczki Chrome, takie jak Google Tag Assistant czy Page Analytics
  • Społeczności GA: Facebook, Twitter, fora, etc.
  • Informacje o zaawansowanych funkcjach GA, jak API

Wprowadzenie nowych rozwiązań na pewno było krokiem w dobrym kierunku. Funkcje są przystępne i przydatne, a całość wygląda estetycznie. Pozostaje nam tylko czekać na kolejne zmiany w panelu Google Analytics.

 


Tagi: , ,

Wojciech Morawski
Założyciel AdPeak i Certyfikowany Trener Google. Fan kampanii E-Commercowych, Mobile, nowinek SEMowych i technologii DoubleClick. Uważa, że wszystko co powstało w muzyce w latach '60 i '70 było dobre.