Egzamin Google AdWords – Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych

Image Description
Wojciech Morawski
niedz. 03.09.2017

Nowy egzamin Google AdWords – Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych

Jakiś czas temu Google dodał do kont Google Partners dwa nowe egzaminy. Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych, o których więcej w poniższym wpisie oraz Strony Mobilne, o których opowiemy w najbliższej przyszłości.

Czego dotyczy egzamin?

Egzamin, jak sama nazwa wskazuje, ma sprzedażowy charakter, dużo bardziej miękki i mniej ekspercki od standardowych testów certyfikujących umiejętności Google AdWords. Tematyka obraca się wokół podstawowych zagadnień z reklamy online, terminologii oraz umiejętności doboru narzędzi i form reklamowych dla poszczególnych klientów. Czytając materiały udostępnione przez Google, można dowiedzieć się więcej o prowadzeniu rozmów z klientami, psychologii sprzedaży, sporządzaniu planów ramowych spotkań i skutecznej sprzedaży.

Uwaga jednak. Egzamin kładzie duży nacisk na etykę sprzedaży i wszystkie odpowiedzi opierają się na dobrych praktykach Cwaniactwo i przebiegła retoryka są zawsze błędną odpowiedzią w egzaminach Google Partners 🙂

Sprzedaż Rozwiązań Cyfrowych

Jakich pytań możemy się spodziewać?

  • Dlaczego przydatne jest mierzenie konwersji?
  • Dla jakiego typu klienta najodpowiedniejsze będzie kierowanie reklam w promieniu od danej lokalizacji?
  • Co zrobić gdy klient wyraża obawę X przed reklamą przy pomocy Google AdWords?
  • Jaką przewagę ma Google AdWords nad klasycznymi formami reklamy, takimi jak radio czy telewizja?
  • Co powinno być głównym celem reklamodawcy, któremu zależy na poprawie świadomości marki?
  • W jaki sposób najlepiej przygotować się do spotkania z klientem?
  • Dlaczego warto przed spotkaniem sporządzić jego agendę?
  • Jaką formę reklamy doradzisz klientowi, który chce wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę?

Sprzedaż Rozwiązań Internetowych

Dla kogo przydatny będzie ten egzamin?

Dotychczasowe egzaminy z Google AdWords i Google Analytics były idealne stricte dla specjalistów odpowiadających za realizację kampanii reklamowych. Wiele agencji posiada jednak w swoich szeregach osoby, które nie potrzebują wyjątkowej specjalizacji i wiedzy technicznej (np. na temat feedów produktowych, analityki lub pakietów SDK). Ich zadaniem jest albo umiejętne sprzedanie technologii, pozyskanie klienta lub jego prowadzenie. Osoby z działów New Bussiness i Account Managerowie na pewno powinni podejść do tego egzaminu i przejrzeć dostępne materiały, które okażą się dla nich dobrym uzupełnieniem kompetencji.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Założyciel AdPeak i Certyfikowany Trener Google. Specjalista SEM, który miał okazję optymalizować kampanie dla wielu topowych marek oraz prowadzić dla nich szkolenia (również w takich inicjatywach jak: Akademia Google Partners, SEMcamp University czy Marketing Masters). Fan kampanii E-Commercowych, Mobile, nowinek SEMowych i technologii DoubleClick z machine learning na czele. Uważa, że wszystko co powstało w muzyce w latach '60 i '70 było dobre, zwłaszcza w wykonaniu Pink Floyd. Prywatnie wierny towarzysz swojego Border Collie o imieniu... Floyd.