Zmiana w Promocji Aplikacji Mobilnych


Google ogłosiło, że 15 listopada 2017 roku nastąpi kolejna zmiana w ich flagowym narzędziu. Tym razem będzie dotyczyła ona aplikacji mobilnych. Promocja aplikacji mobilnych w Google AdWords będzie już tylko możliwa przy pomocy Kampanii Uniwersalnych.

 

Co to oznacza dla reklamodawców, którym zależy na reklamie aplikacji?

  • Zupełne skoncentrowanie się na Universal Apps Campaigns
  • Odejście od dotychczasowych form reklamy chociażby w postaci remarketingu w sieci reklamowej, reklam w wyszukiwarce czy reklam na YouTube
  • Konieczność migracji starych kampanii do nowej wersji
  • Po 16 października możliwość tworzenia kampanii innych niż  Kampanie Uniwersalne zostanie zupełnie zablokowana
  • 15 listopada wszystkie pozostałe kampanie do promocji aplikacji zostaną wstrzymane lub usunięte

Uniwersalna Kampania Promująca Aplikacje

Dlaczego Kampanie Uniwersalne?

Google twierdzi, że reklamodawcy którzy przerzucili się na Universal Apps Campaigns odnotowali wzrost konwersji (rozumianych jako pobrania aplikacji) o 140%. Google również wyraźnie wspiera rozwój tej formy reklamy widząc w niej duży potencjał. Sceptycy podkreślają, że reklamodawca / agencja nie mają praktycznie żadnego wpływu na optymalizacje kampanii i relokacje budżetów między kreacjami i placementami. Algorytm Google często również wydaje się nie zauważać, że np. YouTube w kampaniach uniwersalnych realizuje konwersje dużo drożej.

 

Jakie znaki zapytania pozostają przed reklamodawcami?

Wciąż nie wiemy, w którą stronę pójdzie rozwój Universal App Campaigns. Z jednej strony wydaje się, że Google chce w pełni zautomatyzować proces w całości oddając proces optymalizacyjny w ręce machine learningu i algorytmów, tak długo jak dowieziony jest cel w postaci docelowego CPA. Z drugiej strony miało to sens w momencie, kiedy reklamodawca miał alternatywę w postaci manualnego konfigurowania standardowych kampanii mobilnych. Na pewno można spodziewać się dalszej integracji z Firebase w postaci rozwoju systemu mikrokonwersji, strategii bidowania czy też atrybucji. Osobiście jestem również ciekaw czy zostaną wstrzymane takie elementy jak chociażby rozszerzenia aplikacji.

 

Czas pokaże. Tymczasem zachęcamy, aby przygotować się na nadchodzące zmiany w zakresie promocji aplikacji mobilnej na swoich kontach. A może nawet bardziej przygotować na nie swoich klientów 🙂

 


Tagi: , , , ,

Wojciech Morawski
Założyciel AdPeak i Certyfikowany Trener Google. Fan kampanii E-Commercowych, Mobile, nowinek SEMowych i technologii DoubleClick. Uważa, że wszystko co powstało w muzyce w latach '60 i '70 było dobre.