Dlaczego nie widzisz swoich reklam w wyszukiwarce Google?

Image Description
Kamil Tymoniuk
wt. 03.12.2019

Jedno z najczęściej zadawanych pytań przez klientów dotyczy problemu związanego z wyświetlaniem się reklam w wyszukiwarce Google. Powodów, dla których nie widzisz swoich reklam może być naprawdę wiele. Przeważnie są to niewielkie problemy, z którymi każdy powinien sobie samodzielnie poradzić. Brak emisji reklam bezsprzecznie powoduje niepokój. Jednakże zanim zdecydujemy się zgłosić problem Supportowi Google, warto sprawdzić kilka podstawowych kwestii, które mogą znacznie ograniczyć wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Poniżej postaram się przybliżyć najczęściej spotykane problemy.

1. Wyszukiwanie własnych reklam

Zbyt częste wyszukiwanie własnych reklam jest bardzo częstym błędem popełnianym przez marketerów i właścicieli firm. Wielokrotne wyświetlanie tworzonych przez siebie reklam bez wchodzenia z nimi w interakcję spowoduje, że w końcu przestaną się one wyświetlać. Jest to podyktowane tym, że algorytmy Google uznają, iż taka osoba nie jest zainteresowana reklamami, które się właśnie wyświetlają. Idealnym rozwiązaniem jest korzystanie z narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Dzięki niemu mamy możliwość podglądu naszych reklam w wyszukiwarce. Wykorzystując to narzędzie chronimy nasze kampanie przed zaniżaniem współczynnika klikalności (CTR). Należy także pamiętać, iż zbyt częste wyświetlanie swoich reklam zaburza statystyki dotyczące klikalności kampanii.

2. Niewłaściwy tekst reklamy

Google kładzie bardzo duży nacisk na zadowolenie użytkowników, którzy poszukują informacji za pomocą wyszukiwarki. Ich celem jest dostarczenie odbiorcom interesujących reklam, które nie są uciążliwe i trudne w interakcji. Dlatego też wymagania dotyczące treści reklam są bardzo rygorystyczne. Tak więc, tekst, który nie spełnia wszystkich wymagań spowoduje, że reklamy nie będą się wyświetlać. W takim przypadku będziesz musiał poprawić wskazane błędy. Do najczęściej popełnianych błędów można zaliczyć m.in. niestandardowe wykorzystanie słów, cyfr, liter, znaków interpunkcyjnych, lub symboli, a także zbyt ogólnikowe reklamy zawierające niejasne informacje. Wszystkie obowiązujące obecnie wymagania możesz przeczytać tutaj.

3. Kłopoty z płatnościami

Kolejnym powodem, dla którego reklamy mogą się nie wyświetlać są problemy z płatnościami na koncie reklamowym. Ich najczęstszą przyczyną jest wygaśnięcie ważności karty kredytowej lub wykorzystanie wszystkich dostępnych środków na koncie. Aby zweryfikować poprawność swoich płatności należy udać się do zakładki Płatności, do której można dotrzeć poprzez rozwinięcie zakładki Narzędzia i ustawienia.

kłopoty z płatnościami

W momencie, gdy na naszym koncie reklamowym kończą się środki pieniężne, system Googole automatycznie informuje nas o tym problemie. W takim przypadku w powiadomieniach panelu Google Ads wyświetla się nam taki komunikat.

kończący się budżet

4. Wyczerpany lub ograniczony budżet dzienny

Sytuacja, w której nasz budżet dzienny został już wyczerpany lub jest ograniczony, prowadzi do wstrzymania wyświetlania reklam, bądź znacznie zmniejsza liczbę aktywnych reklam. W celu uniknięcia zbyt wczesnego wykorzystania dziennego budżetu rekomendowane jest ustawienie standardowej metody wyświetlania reklam. Dzięki tej metodzie będziemy w stanie równomiernie rozłożyć dostępne środki pieniężne przeznaczone na reklamę. Ewentualnie rozważ też zwiększenie budżetu przeznaczonego na konkretne kampanie.

ograniczony budżet

5. Harmonogram wyświetlania reklam

Powodem, dla którego nie widzisz swoich reklam jest ustawienie harmonogramu ich wyświetlania. Przedsiębiorcy, których działalność jest związana z funkcjonowaniem w określonych godzinach, często decydują się na ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam. Jest to spowodowane tym, że dzięki niemu są w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów w momencie, w którym są dostępni. Dlatego też należy pamiętać, że jeżeli korzystasz z tej funkcji, to Twoje reklamy będą pojawiać się jedynie w określonych przez Ciebie dniach czy też godzinach.

harmonogram reklam

7. Lokalizacja

Ustawienia dokładnej lokalizacji w wielu kampaniach jest kluczową czynnością. Dlatego też należy brać pod uwagę, że przy wykorzystaniu tej funkcji, nasze reklamy nie będą wyświetlały się wszystkim użytkownikom, a jedynie tym, którzy znajdują się w wybranych przez nas lokalizacjach. Tak więc, jeżeli kierujemy nasze reklamy do osób, które znajdują się wyłącznie w województwie mazowieckim, automatycznie przyczyniamy się do tego, że osoby spoza tego województwa nie zobaczą naszych reklam.

ustawienia lokalizacji reklam

Należy także zwracać uwagę na obecną lokalizację, gdy korzystasz z internetu mobilnego. Niekiedy bywa tak, że Google niewłaściwie określa Twoją obecną lokalizację i w ten sposób nie zobaczysz swoich reklam. Dzięki narzędziu podgląd i diagnostyka reklam, które jest dostępne w panelu Google Ads, można sprawdzić swoje reklamy z dowolnej lokalizacji.

8. Mała liczba wyszukiwań słów kluczowych

Na samym wstępie po uruchomieniu kampanii należy sprawdzić, czy wybrane przez nas słowa kluczowe przypisane do konkretnej grupy reklam nie są frazami niszowymi, które nie powodują wyświetlania się reklam po wpisaniu ich w wyszukiwarce. Jednocześnie nie należy natychmiastowo usuwać takich słów. Warto zastanowić się nad pozostawieniem mniej popularnych fraz w kampanii, ponieważ w przyszłości mogą zacząć generować wyświetlenia.

9. Zbyt ścisłe dopasowanie słów kluczowych

Korzystając wyłącznie ze ścisłego dopasowania słów kluczowych, automatycznie ograniczamy możliwość wyświetlania się reklam. Jest to spowodowane tym, że użytkownik musi wpisać identyczną frazę jak konkretne słowo kluczowe. Bardzo dokładne dopasowanie blokuje możliwość emisji reklam m.in. na inne odmiany tego słowa, czy też na słowa wpisane z błędem.

10. Reklama jest w trakcie sprawdzania

Kolejnym powodem, dla którego nie widzisz swoich reklam jest weryfikacja reklam przez system. Zanim Twoja reklama zacznie się wyświetlać w wyszukiwarce, musi przejść wcześniejszą kontrolę pod kątem zgodności z obowiązującymi zasadami Google. Jej sprawdzanie może potrwać nawet 24 h, chociaż zazwyczaj czas oczekiwania jest znacznie krótszy. W trakcie weryfikacji reklam przez zespół Google w panelu reklamowym widzimy poniższy komunikat.

reklama w trakcie sprawdzania

Tak więc, jeżeli od momentu utworzenia reklamy nie upłynęła doba, to prawdopodobnie jest ona jeszcze w trakcie sprawdzania.

11. Zbyt niska maksymalna stawka CPC

Jednym z ważniejszych czynników, które determinują wyświetlanie się naszych reklam jest koszt za kliknięcie (CPC). Odpowiednio wysokie CPC oraz korzystny wynik jakości przekładają się na ranking reklamy, za pomocą, którego jesteśmy w stanie wygrać aukcję z naszą konkurencją. Obniżając koszt za kliknięcie musimy pogodzić się z tym, że nie będziemy w stanie za każdym razem wyświetlać naszej reklamy.

zbyt niskie maksymalne stawki CPC

12. Słaba jakoś feedu produktowego

W przypadku reklam produktowych duże znaczenie ma jakość feedu produktowego. Tytuł i opis produktu istotnie wpływa na to, czy reklamy się wyświetlają. System za pomocą danych zawartych w takich atrybutach jak: Title, Description, GTIN, a także Product Type i Google Product Category dopasowuje konkretne produkty do zapytań potencjalnych klientów.
Atrybuty niskiej jakości lub niespełniające określonych norm przekładają się na niewielką ilość bądź całkowity brak wyświetleń reklam. Więcej na temat feedu produktowego przeczytasz w naszym artykule poświęconym Google Merchant Center.

13. Częste zmiany optymalizacyjne

Wstrzymanie wyświetlania się reklam może być spowodowane częstymi lub znacznymi zmianami optymalizacyjnymi kampanii. Zbyt duża zmiana wartości docelowego ROAS lub CPA spowoduje, że nasze kampanie będą musiały na nowo przejść proces optymalizacji. Zalecane zmiany stawek w powyższych strategiach powinny wahać się pomiędzy 10-15%.

częste zmiany optymalizacyjne

Podczas zmian optymalizacyjnych powinniśmy uważać, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której stan kampanii zmieni swój status na „Nauka”. Zmiana statusu kampanii spowoduje, że przez jakiś czas nasze kampanie przestaną się wyświetlać.

14. Wtyczka blokująca reklamy w wyszukiwarce

Częstym powodem, dla którego nie widzisz swoich reklam jest dodanie do przeglądarki wtyczki blokującej reklamy (np. AdBlock). Jest to narzędzie, które całkowicie blokuje możliwość pojawienia się naszych reklam typu display w sieci reklamowej. Tak więc, brak wyświetlania się reklam jest spowodowany wyłącznie korzystaniem z wtyczki blokującej. Wstrzymanie działania dodatku spowoduje, iż będziesz w stanie zobaczyć własne reklamy.

Podsumowując, powodów, dla których nie widzisz swoich reklam jest wiele. Natomiast duża część z nich nie stanowi dużego wyzwania. Jednak jeżeli sprawdziłeś już każdą z powyższych opcji i Twoje reklamy nadal się nie wyświetlają, konieczny będzie kontakt z Supportem Google. Należy także pamiętać, aby sprawdzać swoje reklamy wyłącznie za pomocą narzędzia Podglądu i diagnostyki reklam.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

W agencji AdPeak jest odpowiedzialny za planowanie i realizację kampanii reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads. Dobrze czuje się zarówno w pracy z Klientami nastawionymi na sprzedaż, jak i pozyskanie leadów. Jest wielkim entuzjastą wszelkich rozwiązań pozwalających na automatyzację pracy na kontach reklamowych. Po pracy dużą część swojego wolnego czasu poświęca na aktywność sportową.