Reklama na LinkedIn
LinkedIn to serwis społecznościowy stworzony z dedykacją dla biznesu i utrzymywaniu kontaktów biznesowych. Oferuje ogromny potencjał w dotarciu do profesjonalistów i unikatowych użytkowników, których można posegmentować względem różnych kryteriów biznesowych takich jak stanowisko, funkcja, branża.
Reklama na LinkedIn znakomicie sprawdza się w przypadku prowadzenia działań B2B i kiedy grupą docelową jest określona grupa zawodowa. Reklamy w serwisie LinkedIn mogą być wyświetlane na wszystkich urządzeniach: komputerach, urządzeniach mobilnych i tabletach.
Sponsorowana treść (Sponsored Content)
Dzięki reklamom LinkedIn typu sponsorowana treść można budować świadomość marki, relacje z użytkownikami oraz zbierać wartościowe kontakty. Reklamy są wyświetlane na stronie głównej pomiędzy postami użytkowników. Dzięki możliwości precyzyjnego targetowania odbiorców można dotrzeć do wybranej grupy docelowej z dopasowanym komunikatem.
Sponsorowane wiadomości InMail (Sponsored InMail)
LinkedIn pozwala na wysyłanie spersonalizowanych, prywatnych wiadomości bezpośrednio do skrzynki odbiorczej użytkowników. Umożliwia dotarcie do odpowiednich osób i gwarantuje dostarczenie wiadomości użytkownikom tylko gdy są w danym momencie aktywni na LinkedInie. Dzięki odpowiednim sponsorowanym wiadomościom można uzyskać wiele korzyści nawiązując relacje z wybranymi wartościowymi użytkownikami.
Reklama tekstowa (Text Ads)
Reklama tekstowa na LinkedIn umożliwia szybkie dotarcie do określonej grupy odbiorców i generowanie wysokiej jakości kontaktów. Reklamy tekstowe są emitowane tylko w przeglądarkach na komputerze w prawej kolumnie i zaraz pod panelem i są dostępne w 4 formatach: kwadratowym, wysokim, poziomym i długim. Dla urozmaicenie tekstu możliwe jest dodanie logo firmy.
LinkedIn Lead Gen Forms
Lead Gen Forms to rodzaj reklamy, który pozwala na skuteczne pozyskiwanie wartościowych kontaktów. LinkedIn umożliwia stworzenie reklamy zawierającej wezwanie do działania, które przekierowuje do skonfigurowanego formularza. Co więcej, formularz może być już nawet częściowo wypełniony o udostępnione przez użytkownika dane na LinkedInie, co dodatkowo ułatwia i usprawnia kontakt użytkownika z firmą.
LinkedIn Dynamic Ads – reklama dynamiczna
Reklama dynamiczna to zaawansowana forma reklamy displayowej, która umożliwia personalizację treści reklamy np. używając w danych z profilu użytkownika (np. imię, stanowisko, zdjęcie, itd.). Reklam dynamicznych można używać do dostarczania spersonalizowanych przekazów do wybranej grupy odbiorców. Reklamodawcy używają ich do stworzenia kreatywnych szablonów, które dynamicznie uzupełniają się o zdjęcia profilowe użytkowników i odpowiednie treści bazując na umiejętnościach, zainteresowaniach i ścieżce kariery indywidualnego użytkownika widzącego reklamę. Treść reklamy jest również dostosowywana do kontekstu elementów znajdujących się na stronie, na której się wyświetla np. wyświetlane firmy.
LinkedIn Matched Audiences
LinkedIn Matched Audiences oferuje szereg funkcji kierowania, dzięki którym można dopasować użytkowników LinkedIn do danych, które firma już posiada. Reklama na LinkedIn może być kierowana wykorzystując 3 możliwości: retargeting, account targeting i contact targeting.
LinkedIn Retargeting
Retargeting to powracanie do użytkownika, który dokonał określonej czynności w witrynie firmy np. odwiedził konkretną zakładkę. Dzięki możliwościom śledzenia zachowań użytkowników na witrynie za pomocą LinkedIn Insight Tag, można później powrócić do nich z dostosowanym komunikatem reklamowym w serwisie LinkedIn.
LinkedIn Account Targeting
Można zbudować własną grupę odbiorców np. na podstawie załadowanej listy z adresami email lub połączeniu z platformą do zarządzania kontaktami. Tworzenie własnej grupy odbiorców na podstawie posiadanych kontaktów pozwala na dotarcie do nich z reklamami zawierającymi informacje najbardziej ich interesujące.
LinkedIn Contact Targeting
Można też utworzyć listę firm, których pracownicy są wśród osób z naszej grupy docelowej i załadować ją podczas konfiguracji grupy odbiorców. Dzięki temu, można dotrzeć z dobranymi treściami do wszystkich użytkowników, którzy pracują dla danej firmy.
LinkedIn Audience Network
Audience Network pozwala na dotarcie z reklamami Sponsored Content do użytkowników poza serwisem LinkedIn w wysokiej jakości aplikacjach i stronach internetowych innych wydawców. Można zawężać rodzaje stron, na których będą pojawiały się reklamy jak i kierować po zainteresowaniach na profile tych stron, którymi użytkownicy są bardziej zainteresowani.
LinkedIn Insight Tag
Insight Tag to krótki kod JavaScript, dzięki któremu można śledzić konwersję, powracać z dopasowanym komunikatem do odwiedzających witrynę użytkowników, analizować ruch na stronie oraz uzyskiwać dodatkowe informacje o użytkownikach wchodzących w interakcje z wyświetlanymi reklamami. Dzięki analizie posiadanych informacji i ich wykorzystaniu, kampanie reklamowe są dużo bardziej efektywne.