Menedżer reklam Facebook Ads daje wiele możliwości reklamowych, które nie są powszechnie używane. Zagłębienie się w narzędzie reklamowe Meta pozwala odkryć przed nami nowe sposoby dotarcia do użytkowników i prowokować do rozwijania tworzonych dotychczas media planów. Jedną z takich możliwości jest kampania sekwencyjna Facebook Ads.
Typy zakupów reklam Facebook Ads
Meta udostępnia w panelu dwa typy zakupu reklam:
- Aukcja,
- Zasięg i częstotliwość.
Najczęściej wykorzystywaną przez reklamodawców opcją zakupu reklam jest aukcja. Oznacza to, że reklamy, które chcemy wyświetlić w ekosystemie Meta biorą udziała w aukcjach z innymi reklamami targetowanymi do tych samych grup odbiorców. Reklama, która wygra wyświetla się w wybranych umiejscowionych. Na wynik aukcji składają się: kwota jaką reklamodawca jest gotowy zapłacić za wyświetlenie reklamy, estymowany współczynnik podjęcia akcji przez użytkownika oraz wartość i znaczenie reklamy dla użytkownika.
Drugą opcją zakupu reklam jest Zasięg i częstotliwość. Opcja ta świetnie sprawdza się w przypadku realizacji takich celów jak: Zasięg, Rozpoznawalność marki, Wyświetlenia filmu. Ten typ zakupu reklam jest dostępny na kwalifikujących się do tego kontach. W tym wypadku płacisz za przewidywany zasięg kampanii. Wybierając ten typ zakupu reklam możemy liczyć na to, że koszt CPM (Cost per mille – koszt 1000 wyświetleń) będzie niższy niż w przypadku zakupu reklam w formie aukcji.
Czym jest kampania sekwencyjna Facebook Ads?
Kampania sekwencyjna Facebook Ads to narzędzie do ustawiania sekwencyjnego wyświetlania reklam w ekosystemie Meta. Pozwala ono zaprogramować wyświetlenia do 50 reklam w określonej kolejności.
Kampania sekwencyjna Facebook Ads nie jest dostępna na wszystkich kontach, a na tych, które kwalifikują się do tego. Sprawdź na swoim koncie, czy masz taką możliwość.
Ten typ kampanii nie powinien być używany jeśli Twoim celem jest: ruch, sprzedaż czy aktywność pod postami. Używaj tego typu kampanii w początkowym etapie swojego lejka sprzedażowego.
Kampania sekwencyjna Facebook Ads – jak ustawić?
Zacznijmy od tego, że są pewne warunki, które musisz spełnić, aby uruchomić ten typ kampanii:
- Twoje konto musi się kwalifikować do zakupu reklam w tej formie,
- Minimalna liczba użytkowników w grupie docelowej to 200 000,
- Kampania powinna być targetowana na jeden kontynent. Jeśli chcesz prowadzić kampanię na Europę i Azję, musisz utworzyć dwie oddzielne kampanie,
- Nie ma możliwości targetowania reklam na niestandardowe grupy odbiorców (Custom Audience),
- Nie możesz używać opcji wykluczeń niektórych grup docelowych, jak, np. niestandardowych odbiorców lub osób, które lubią Twój fanpage,
- Zakup kampanii w formie Zasięg i częstotliwość może uniemożliwić dodanie zbyt wielu lokalizacji (kodów pocztowych, wyznaczonych obszarów targetowania).
Kampania sekwencyjna Facebook Ads powstaje podobnie jak pozostałe kampanie, które tworzysz w ekosystemie Meta. Tworząc kampanię wybierz typ zakupu “Zasięg i częstotliwość”.
A następnie cel kampanii “Rozpoznawalność”.
To na co warto zwrócić uwagę to dostępne formaty.
Oraz filtr zasobów.
Kampania sekwencyjna Facebook Ads musi być zarezerwowana z góry, a dotarcie do określonej liczby użytkowników jest z góry określane, dlatego wydziel odpowiedni budżet na tę kampanię.
Narzędziem, które może być pomocne tworząc plan kampanii będzie Konfigurator kampanii, który znajdziesz w panelu narzędzi.
Pozwoli on stworzyć plany zakupów kampanii, które możesz zapisać, porównywać i udostępniać.
Harmonogram reklam Facebook Ads?
Harmonogram emisji reklam Facebook Ads pozwala zaprogramować wyświetlanie reklam w określonych godzinach dnia. Opcja ta jest dostępna w Menedżerze reklam.
Jak wykorzystać tę opcję?
Jeśli promujesz gotowe dania idealne na kolację, możesz budować świadomość wśród użytkowników w godzinach późno popołudniowych i wieczornych.
UWAGA
Harmonogram emisji reklam dla typu zakupu Zasięg i częstotliwość i pozwala na ustawianie harmonogramu godzinowego emisji reklam. Nie mamy możliwości wybrania dni tygodnia, reklamy wyświetlają się od poniedziałku do niedzieli.
Harmonogram emisji reklam można również ustawić w przypadku typu zakupu Aukcja. Wybierając ten typ zakupu możemy ustawić godzinowy harmonogram emisji oraz wybrać dni tygodnia kiedy reklamy mają się wyświetlać. Opcja ta świetnie sprawdza się w przypadku promocji rozpoczęcia konwersacji za pomocą Messangera. Możemy ustawić dni tygodnia oraz godziny, gdy pracownicy są dostępni do rozpoczęcia czatu. O czym należy pamiętać to to, że harmonogram reklam jest dostępny tylko w przypadku budżetu całkowitego dla kampanii, nie jest on dostępny dla budżetu dziennego.
Ustawienie harmonogramu reklam dla typu zakupu Aukcja wymaga wykonania dwóch kroków:
- Na poziomie kampanii wybieramy budżet całkowity, klikamy “Wyświetl więcej opcji” i odznaczamy pole “Wyświetlaj reklamy według harmonogramu”
2. Wyznaczamy harmonogram godzinowy i dni tygodnia wyświetlania reklam na poziomie zestawu reklam.
Jakie korzyści daje kampania sekwencyjna Facebook Ads?
Kampania sekwencyjna Facebook Ads daje możliwość zaplanowania emisji wielu reklam w określonej kolejności w określonym przedziale czasu. Pamiętać należy, że opcja ta sprawdza się w przypadku budowania świadomości. Ważną kwestią w przypadku tego typu zakupu są więc kreacje, które powinny być przemyślane oraz wysokiej jakości. Kampania tego typu świetnie sprawdzi się w przypadku, np.
- promocji eventu,
- wprowadzaniu nowego produktu na rynek,
- promocji premiery serialów, filmów,
- promocji nowej kolekcji ubrań.
Kampania sekwencyjna Facebook Ads pozwala więc:
- dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dając pewność, że użytkownik zobaczy wiele różnych kreacji,
- pozwala zaangażować użytkowników i przedstawić wiele cech produktów lub usług,
- pozwala opowiedzieć historię marki, produktu czy usługi.
Zastanów się w jaki sposób możesz wykorzystać ten typ zakupu dla swoich produktów i usług.
Podsumowanie
Kampania sekwencyjna Facebook Ads jest narzędziem, które pozwoli Ci przedstawić markę, produkt czy usługę w ciekawy dla użytkownika sposób. Świetnie sprawdzi się w budowaniu świadomości wśród użytkowników. Możliwość emisji do 50 reklam w określonej kolejności oraz opcja godzinowego harmonogramu emisji reklam pozwoli dokładnie dostosować Twój przekaz do użytkownika.
Poznaj też inne możliwości automatyzacji działań reklamowych Meta Ads z naszego poprzedniego wpisu o regułach automatycznych.