Ścieżka klienta do zakupu bywa długa, dlatego ważne jest, aby ułatwić użytkownikowi kontakt z działem obsługi klienta. Firmy, dla których ważnym punktem styku z potencjalnym nabywcą produktów lub usług jest kontakt telefoniczny mogą wykorzystywać kampanie i rozszerzenia kierujące do połączeń. Możliwość ta jest dostępna i stosowana w Google Ads, ale możesz również przetestować reklamy tego typu w mediach społecznościowych. Dowiedz się więcej na temat możliwości jakie daje Ci w tej kwestii Facebook Ads. Poznaj bliżej reklamy na połączenia telefoniczne Facebook Call Ads, znane również jako Facebook Click-to-Call Ads.
Czym są reklamy na połączenia telefoniczne Facebook Ads – Facebook Call Ads?
Reklamy na połączenia Facebook Ads, czyli Facebook Call Ads, wyświetlają się w ekosystemie Meta i prowadzą bezpośrednio do połączenia telefonicznego ze wskazanym przez reklamodawcę numerem. Po kliknięciu w reklamę użytkownik nie trafia na landing page, tylko od razu jest kierowany do wykonania oczekiwanego przez nas działania, gdzie może uzyskać dodatkowe informacje na temat produktu, usługi lub umówić spotkanie.
Jak ustawić reklamy na połączenia telefoniczne Facebook Call Ads?
Jeśli jesteś zaznajomiony z systemem reklamowym Meta Ads (dawniej Facebook Ads) ustawienie kampanii na połączenia telefoniczne Facebook Call Ads nie powinno sprawić Ci trudności. Pamiętaj, że ekosystem reklamowy giganta z Menlo Park ciągle ewoluuje, więc widok na Twoim komputerze może być nieznacznie inny, jednak sam proces powinien zachować ten sam sens.
Kampanię na połączenia telefoniczne można ustawić wybierając jeden z celów kampanii w panelu reklamowym Meta:
- ruch,
- kontakty,
- sprzedaż.
UWAGA
Reklamy na połączenia Facebook Call Ads mogą wykorzystywać budżet dzienny lub całkowity. Budżet można ustawić na poziomie kampanii lub zestawu reklam. W przypadku tego typu kampanii jest to bardzo istotna kwestia. Wybór budżetu całkowitego daje możliwość ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam. Budżet dzienny nie daje takiej możliwości.
Kolejnym krokiem jest wybranie na poziomie zestawu reklam celu “Połączenia”.
Po wybraniu budżetu całkowitego, na poziomie zestawu reklam pojawia się możliwość ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam.
Ustawiając targetowanie możemy korzystać z pełnych możliwości Meta Ads w wyborze grup docelowych.
Kwestią, na którą należy zwrócić uwagę w przypadku reklamy na połączenia Facebook Ads jest umiejscowienie reklam. Reklamy Facebook Call Ads tego typu wyświetlają się tylko na urządzeniach mobilnych. Nie wykorzystują one też wszystkich dostępnych umiejscowień jakie daje Meta, ale wybrane, najbardziej przyjazne dla użytkownika do wykonania akcji, czyli:
- aktualności Facebook i Instagram (feed),
- relacje i rolki,
- wyniki wyszukiwania.
Wybierając opcję “Ręczne umiejscowienia” masz możliwość określenia na urządzenia mobilne z jakim systemem operacyjnym kierujesz reklamy.
Przechodząc do ostatniego etapu tworzenia kampanii, czyli stworzenie reklamy, zauważysz, że masz do wyboru cztery formaty:
- pojedynczy obraz,
- film,
- pokaz slajdów,
- karuzelę.
Na tym poziomie dodajesz również podstawowy tekst, nagłówek, opis połączenia i numer telefonu.
W tym momencie możesz również zaznaczyć przydatną opcję “Poproś o oddzwonienie”. Osoby, które nie mogą zadzwonić od razu, będą mogły poprosić o oddzwonienie przez Messangera.
Rozszerzenia połączeń w witrynie
Rozszerzenia połączeń w witrynie to dodatkowy przycisk, który pozwala zadzwonić pod numer wskazany przez reklamodawcę. Oznacza to, że użytkownik ma możliwość zapoznania się z treścią strony przed wykonaniem połączenia.
Rozszerzenia połączeń będą wyświetlane wyłącznie w Aktualnościach na Facebooku na urządzeniach mobilnych. Reklama może nadal być wyświetlana w innych umiejscowieniach, lecz bez rozszerzenia połączenia. Reklamy z rozszerzeniem połączenia są dostępne w ramach celów Ruch i Sprzedaż.
Rozszerzenie to dodasz na poziomie reklamy.
Więcej na temat reklam z rozszerzeniem połączeń w witrynie przeczytasz na stronie Centrum pomocy dla firm Meta.
Jak czytać statystyki?
Reklamy na połączenia Facebook Call Ads pozwalają na szybkie przeniesienie użytkownika do wyboru numeru na swoim smartfonie. Żeby to się stało użytkownik musi kliknąć w przycisk reklamy. Statystyki tej akcji (kliknięcia w reklamę) zobaczymy w raportach Meta. Kliknięcie w reklamę to jednak jeszcze nie połączenie. W raportach Meta nie zobaczysz statystyk ile realnie połączeń zostało wykonanych, ponieważ ta akcja zostanie wykonana poza ekosystemem Meta. Miej to na uwadze przygotowując raporty.
Narzędziami, które możesz przetestować do mierzenia liczby połączeń z Meta Ads są, np.: Invoca czy Ruleranalytics.
Najlepsze praktyki
Kampanie na połączenie telefoniczne oraz rozszerzenia połączeń wymagają zwrócenia uwagi na kilka istotnych kwestii:
- Dopasuj wyświetlanie reklam do godzin pracy swojej firmy. Opcja dopasowania harmonogramu na dzień dzisiejszy jest dostępna tylko z budżetem całkowitym. Jeśli ustawisz budżet dzienny, warto dodać wiadomość na automatycznej sekretarce, gdy użytkownik zadzwoni po czasie pracy call center.
- Kampanie na połączenia sprawdzą się lepiej wśród użytkowników, którzy znają już firmę czy usługę, warto więc skierować te reklamy do grup remarketingowych. Celem tych reklam jest skłonienie użytkowników do bezpośredniego kontaktu z pracownikiem firmy – ktoś, kto nie wie nic na temat firmy czy usługi, może mieć obiekcje przed kontaktem, więc miej to w pamięci przygotowując kampanie. Nie oznacza to, że droga do testów dla grup cold jest zamknięta 🙂
- Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć ile połączeń pochodziło z reklam Facebook Call Ads przygotuj dedykowany numer telefonu tylko do wykorzystania w kampaniach Meta Ads. Statystyki z panelu reklamowego będziesz mógł porównać z historią połączeń.
Podsumowanie
Reklamy na połączenia Facebook Call Ads oraz rozszerzenie połączeń w witrynie może okazać się wartościowym narzędziem dla firm, których usługi wymagają bezpośredniego kontaktu z klientem. Kampania może mieć całkiem szerokie zastosowanie – remarketing dla sklepów ecommerce, strona z usługami czy umawianie spotkań. Użytkownicy mogą oczekiwać kontaktu z „żywym człowiekiem”, który wysłucha ich, odpowie na pytania i rozwieje wątpliwości, co często pomaga skrócić ścieżkę zakupową klienta. Kampania ta jest dosyć niszowa, więc jest to też okazja, żeby wyróżnić się na tle konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że wymaga ona również przestrzegania kilku dobrych praktyk. Może okazać się, że w przypadku Twojego biznesu telefon będzie źródłem wielu wartościowych kontaktów. Jeśli, więc posiadasz telefoniczny dział obsługi klientów, warto wziąć pod uwagę przetestowanie kampanii na połączenia telefoniczne Facebook Call Ads. Może będzie to kampania, która finalnie wpłynie na poprawę współczynnika konwersji na Twojej stronie.
Inną rzadko wykorzystywaną kampanią w Meta Ads są kampanie sekwencyjne na wyświetlenia, o których przeczytasz w naszym wcześniejszym wpisie.