W ostatnich dniach zauważyć mogliśmy kolejną zmianę w panelu AdWords. Tym razem dotyczyła ona jednej z głównych strategii ustalania stawek – Enhanced CPC (eCPC), znane w Polsce po prostu jako ulepszone CPC.
Czym jest Ulepszone CPC?
Ulepszone CPC jest strategią ustalania stawek w Google AdWords, która pomaga w zwiększeniu liczby konwersji, dostosowując koszty kliknięcia. Łączy ona manualne zarządzanie stawkami za kliknięcie z automatycznym sposobem bidowania.
- Pomaga osiągnąć więcej konwersji przy tym samym lub niższym koszcie konwersji
- Zwiększa manualnie zdefiniowane maksymalne koszty kliknięcia (do tej pory było to maksymalnie 30%) w momencie kiedy prawdopodobieństwo konwersji jest większe
- Analogicznie redukuje CPC w momencie, kiedy konwersja zajdzie z mniejszym prawdopodobieństwem
- Dąży do tego, żeby średnie CPC na kampanii nie przekraczało maksymalnego
Jakie zmiany wprowadza Google?
Mówiąc najkrócej: znosi górną granicę zwiększania kosztów za kliknięcie aby „w pełni uwzględnić wpływ takich wymiarów jak odbiorcy czy lokalizacje”. Co ciekawe Google utrzymuje, że eCPC nadal nie bierze pod uwagę niektórych parametrów w dostosowywaniu stawek na urządzenia (np. różnic we współczynnikach konwersji mobile vs desktop). Tym samym zachęca do ręcznego ustalania modyfikacji stawek w rozbiciu na kategorie urządzeń, aby tym samym wspierać półautomatyczne ustalanie stawek w eCPC.
Całość komunikatu Google w supporcie, na który kierowały powiadomienia w panelu AdWords (mogliście zobaczyć je na Waszych kontach) wygląda tak jak poniżej:
Co to oznacza dla naszych kampanii?
Przede wszystkim musimy jeszcze uważniej ustawiać stawki w kampaniach, na których korzystamy z eCPC. Może okazać się, że stawki trzeba będzie dobierać na niższym poziomie, ponieważ algorytm będzie „bardziej rozrzutny”. W wielu przypadkach wskazane będzie jeszcze większe spolaryzowanie stawek na urządzenia. Znaczne obniżenie u klientów bez stron RWD lub jeszcze większe podbicie względem desktopa u klientów mobile-first (taxi, gastronomia z dostawą do domu, etc.). Być może mniej odczujemy tą zmianę w kampaniach produktowych, gdzie eCPC działa trochę inaczej (zwiększenie liczby konwersji w obrębie tych samych wydatków).