Aplikacja Google AdWords
Jako że już od jakiegoś czasu mamy możliwość korzystania z panelu AdWords w smartfonowym wydaniu, na wokandę trafia dziś aplikacja Google AdWords. Chcielibyśmy Wam pokazać największe zalety oraz ograniczenia, z którymi możecie się mierzyć przy okazji posługiwania się tym narzędziem.
Co skrywa wnętrze aplikacji?
Na samy wstępie warto zaznaczyć, że aplikacja jest bardzo przejrzysta. Każdy kto chociaż przez chwilę korzystał z desktopowego panelu AdWords szybko zaadaptuje się do mobilnej rzeczywistości. Po logowaniu naszym oczom ukazuje się proste menu, chociaż lepszym słowem wydaje się być tutaj „uproszczone” ze względu na fakt, że porównując je do wersji pełnoprawnej, w aplikacyjnym menu znajduje jedynie kilka zakładek. Te które mają na realny wpływ na kampanie to:
- Omówienie
- Kampanie
- Możliwości
- Płatności
W jaki sposób możemy modyfikować nasze kampanie?
Tak naprawdę z poziomu aplikacji możemy zrobić niewiele. Jesteśmy w stanie aktywować lub wstrzymać kampanie, grupy reklam i słowa kluczowe, a także zmienić dzienny budżet oraz dostosowywać wartość CPC. Istnieje również możliwość dosyć sprawnego zarządzania płatnościami.
Dodatkowo aplikacja Google AdWords pozwala skorzystać nam z sugerowanych przez siebie rozwiązań i za pomocą zakładki „Możliwości” ulepszać modyfikować nasze konta. Jest to jedyna dostępna opcja, którą moglibyśmy podciągnąć pod działania optymalizacyjne.
Jeśli chodzi o zakładkę „Omówienie” to z jej poziomu uzyskamy dostęp do wykresów i danych obrazujących nam liczbę wyświetleń, kliknięć, konwersji itp. Ponadto będziemy widzieli statystyki dotyczące m.in. tego jaki procent ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych albo jaka jego część to kampanie displayowe bądź searchowe.
Niestety w żaden sposób nie jesteśmy w stanie edytować fraz oraz tekstów reklamowych dostępnych na naszych kontach. Oczywiście o takich funkcjonalnościach jak planer słów kluczowych bądź raporty możemy tylko pomarzyć. Nie postrzegałbym tego jednak jako jakiegoś rażącego niedociągnięcia. Po prostu Google przy okazji tworzenia tej apki zdecydowanie postawił na prostotę.
Aplikacja Google AdWords – czy warto?
Pomimo ograniczonego spektrum możliwości jakie oferuje aplikacja Google AdWords uważam, że należałoby się nad nią pochylić. Projektując ją deweloperzy skupiali się głównie na podstawowych funkcjach AdWords. Aplikacja może przydać się głównie w sytuacjach podbramkowych. Przykładowo kiedy ad hoc trzeba wstrzymać działania, bądź nagle zmodyfikować budżet. Wtedy może się okazać, że decyzja o jej instalacji uratowała nam sporą część środków i to pomimo faktu, że przez zdecydowaną większość czasu z niej nie korzystaliśmy.
Jeśli chcecie wiedzieć jakich jeszcze narzędzi używać zapraszamy do artykułów dotyczących najlepszych wtyczek SEM oraz Google Data Studio.