Reklamy Produktowe z Funkcją Prezentacji
Reklamy shoppingowe w sieci wyszukiwania, czyli Product Listing Ads, od dłuższego czasu są rdzeniem kampanii prowadzonych przez sklepy internetowe. Do tej pory nie mieliśmy jednak zbyt dużego wpływu na wygląd samych reklam. Opierały się one na feedzie produktowym, zaciągając nie tylko parametry ale również proste zdjęcie produktu, które kierowało do odpowiedniej pozycji w sklepie. Na szczęście Google wprowadził alternatywę dla kreacji produktowych w wyszukiwarce. Poznajcie reklamy produktowe z funkcją prezentacji, znane również jako Showcase Shopping Ads.
Showcase Shopping Ads – jak wyglądają?
W przypadku tego formatu reklamy produktowej, mamy do czynienia z bardziej niestandardową kreacją, która jest interaktywna i lepiej budzi zaangażowanie użytkowników. Klikając w nią, rozwijamy reklamę i otrzymujemy dostęp do dodatkowych informacji o produkcie. Reklama wygląda jak na animacji poniżej:
Gdzie je znaleźć i jak utworzyć?
Niestety tylko w nowym panelu Google AdWords. Wybieramy pożądaną kampanię Product Listing Ads, grupę reklam i grupę produktów. Dodajemy nową reklamę, wybierając funkcję „reklama z funkcją prezentacji”. Następnie zostaniemy poproszeni o uzupełnienie szeregu opisów, parametrów i zdjęcia. Mianowicie:
- Obraz 1080 x 566 pixeli, maksymalnie 10mb. Warto aby najważniejsze elementy obrazu nie były przy samych ramkach, bo czasami są one ucinane przez automatycznie dostosowanie.
- Wybieramy czy w obrazie reklamy zwiniętej używamy przesłanego obrazu czy zdjęcia produktu.
- Nagłówek do 24 znaków
- Opis do 120 znaków
- Końcowy URL
- Wyświetlany URL
Wygląda to w ten sposób:
…a tak prezentuje się finalny efekt. Wersje z reklamą zwiniętą w wyszukiwarce oraz reklamą rozwiniętą po interakcji (na wybór i kolejność produktów ma wpływ to, jakie słowa wyszukiwał użytkownik)
Dla kogo są przeznaczone i jak działają?
Dla wszystkich e-commerców 🙂 Niestety póki co są dostępne tylko na części zagranicznych rynków. W momencie kiedy piszę te słowa w Polsce nie możemy jeszcze utworzyć reklamy produktowej z funkcją prezentacji. Jeśli jednak prowadzicie działania za granicą to gorąco zachęcam do tworzenia i testowania.
Google póki co ostrożnie wykorzystuje nowy format. W większości wypadków wyświetlane są standardowe reklamy produktowe w wyszukiwarce. Showcase Shopping Ads jednak pojawiają się w coraz większej ilości zapytań. Co ciekawe – nie są rozliczane w modelu CPC. Jest to druga reklama Google AdWords (obok Lightboxów), która jest rozliczana w modelu CPE, czyli Cost per Engagement. Jeśli więc naszym celem nie jest tytułowy „showcase” i mamy wyśrubowane cele sprzedażowe online to może się okazać, że reklama odwraca uwagę użytkownika od ścieżki zakupowej i powoduje chęć zakupu offline!
Pozostaje nam zatem czekać aż reklama pojawi się u nas w kraju. Póki co pozostaje nam testowanie na zagranicznych rynkach i śledzenie kolejnych doniesień dotyczących tego formatu reklamy.