Google Moja Firma
Jednym z ciekawych rozwiązań dla lokalnych biznesów, oferowanych przez Google, jest Google Moja Firma. Oferuje ono utworzenie wizytówki naszej firmy widocznej w Internecie. Ogromną zaletą wizytówki w Google Moja Firma jest podnoszenie widoczności naszej witryny w wyszukiwarce. Warto podkreślić, że zarówno założenie, jak i zarządzanie wizytówką jest całkowicie darmowe, dlatego tym bardziej warto poświęcić chwilę i przygotować to rzetelnie, a na pewno zobaczymy efekty.
Czym jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma jest narzędziem umożliwiającym prezentację firmy w Internecie oraz zarządzanie informacjami o niej. Dzięki utworzeniu wizytówki Google, firma jest widoczna w wyszukiwarce, mapach Google oraz platformie Google+. Jeszcze kilka miesięcy temu, jeżeli firma nie posiadała swojego profilu w serwisie Google+, tworzył się on automatycznie, jednak od pewnego czasu już się tak nie dzieje. Wizytówka umożliwia użytkownikom łatwe wyszukiwanie firm, zapewnia łatwy kontakt i interakcje z klientem.
Dla jakich firm warto utworzyć wizytówkę?
Dla wszystkich. Narzędzie to jest przydatne dla każdego rodzaju biznesu. Według Moz’ Local Search Ranking Factors Survey 2017, Google Moja Firma nadal jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie lokalnego SEO. Stworzenie wizytówki nie wymaga żadnego budżetu, a porządne jej przygotowanie może przynieść bardzo dobre efekty.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma? Od czego zacząć?
Od wejścia na stronę główną Google Moja Firma, a tam od kliknięcia w przycisk Zacznij Teraz.
Po pomyślnym załadowaniu strony ukazuje się nam formularz, w którym uzupełniamy podstawowe informacje na temat naszej działalności. Tworząc wizytówkę dla biznesu, warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które wyróżnia Google Moja Firma.
Podstawowymi elementami są informacje o naszej firmie takie jak nazwa, adres, telefon, branża. Są to pierwsze elementy, na które użytkownik się natknie, gdy zobaczy naszą wizytówkę. Warto poświęcić chwilę, aby wszystkie te informacje były uzupełnione poprawnie. Polecamy też, żeby zwrócić uwagę czy informacje umieszczone w wizytówce pokrywają się z informacjami zawartymi na stronie internetowej.
Szczególnie warto zwrócić uwagę czy na pewno adres wpisany przez nas do wizytówki jest poprawny. Aby firma pojawiała się w Google, czyli to na czym nam zależy, niezbędna jest jej weryfikacja. W ciągu dwóch tygodni od utworzenia wizytówki powinien zostać wysłany na wskazany adres kod weryfikacyjny, dzięki któremu można potwierdzić wiarygodność wpisanych wcześniej danych i pojawić się w wynikach wyszukiwania i na mapach Google.
Edytowanie wizytówki w Google Moja Firma
W kolejnym kroku przechodzimy do panelu, w którym możemy zarządzać stworzoną wcześniej wizytówką. Możemy tutaj edytować numery telefonów, dodawać godziny otwarcia naszej firmy czy też dodawać nowe zdjęcia i aktualizacje.
Warto zadbać o zdjęcia dołączane do wizytówki naszej firmy. Dają one możliwość wizualizacji naszej firmy dla klienta i natychmiastowego podglądu przez klienta profilu naszej działalności/ wyglądu naszego sklepu/ hotelu. Ciekawą opcją wartą rozważenia jest wirtualny spacer, który można umieścić właśnie w tym miejscu. Jest to dodatkowe urozmaicenie i daje klientowi możliwość wycieczki po naszej firmie.
Google Moja Firma vs Google+
Google Moja Firma jest częścią sieci społecznościowej Google+, a co za tym idzie daje możliwość wyrażania opinii i wystawiania ocen przez użytkowników. Warto zadbać o opinie widoczne pod naszą wizytówką. Są one cennym źródłem wiedzy dla nowych klientów, a dla nas możliwością do polepszania relacji z klientami. Szczególnie warto zwrócić uwagę na opinie negatywne. Warto na nie odpowiadać i starać się rozwiązać ewentualne problemy. Jest to zawsze dobrze widziane przez innych użytkowników.
Google Moja Firma daje nam także możliwość monitorowania ruchu generowanego przez wizytówkę Google. Możemy podejrzeć i przeanalizować statystyki z odwiedzin klientów i ich opinii.
Podsumowując, Google Moja Firma to przydatne rozwiązanie dla każdego rodzaju działalności. Dzięki utworzeniu wizytówki firma jest bardziej widoczna w Internecie, a także wyróżnia się w mapach Google.