Reklamy Facebook Lead Ads

Image Description
Karolina Rusek
czw. 28.12.2017

Reklamy kontaktowe to bardzo dobry sposób na zdobywanie leadów na Facebooku i Instagramie. Reklama Lead Ads na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykła reklama, ale kiedy użytkownik w nią kliknie pojawia się formularz częściowo już wypełniony danymi, którymi użytkownik na co dzień dzieli się na swoim profilu np. imię i nazwisko czy adres mailowy. Automatyczne uzupełnianie formularza przez Facebooka sprawia, że rejestracja za pomocą reklamy Lead Ad staje się prosta i szybka.

Dla kogo?

Reklamy Facebook Lead Ads są odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą pozyskać kontakty do osób zainteresowanych ich ofertą. Niezależnie czy celem ma być zapisanie się klienta do Newslettera czy umówienie się na wizytę, Lead Ads ułatwiają proces wypełniania formularza pomagając firmom dotrzeć do użytkowników zainteresowanych ich działalnością.

Kluczem do sukcesu kampanii Lead Ads jest ustawienie odpowiedniego targetowania reklam, jak i staranne przygotowanie formularza. Dzięki temu firma w szybki i względnie tani sposób może pozyskać wiele wartościowych kontaktów.

Tworzenie reklam Facebook Lead Ads

Przed rozpoczęciem tworzenia reklam kontaktowych należy upewnić się, że został zaakceptowany Regulamin pozyskiwania kontaktów na Facebooku. Bez tego nie będziemy w stanie utworzyć żadnej reklamy. Już na tym etapie warto zadbać też o zamieszczenie zasad ochrony prywatności na stronie internetowej firmy.

Tworzenie reklam zawierających formularz kontaktowy należy zacząć od wybrania celu kampanii – Pozyskiwanie kontaktów. Jest to niezbędne, aby w przy tworzeniu reklamy można było utworzyć formularz kontaktowy.

Pozyskiwanie kontaktów facebook lead ads

Po skonfigurowaniu takich standardowych ustawień jak targetowanie, umiejscowienie reklam, budżet dzienny i stawka można przejść do tworzenia reklamy kontaktowej. Na początku w zależności od kreacji, które posiadamy należy wybrać format reklamy. Do wyboru jest pojedynczy obraz, pojedynczy film, karuzela i pokaz slajdów.

Formaty reklam kontaktowych Facebook Lead Ads

Następnie należy utworzyć reklamę dodając tekst, wyświetlany link, nagłówek oraz wezwanie do działania. Przycisk CTA można dopasować do swojej reklamy w zależności od jej treści i celu zbierania formularzów.

Reklamowa kontaktowa Facebook Lead Ads

Formularze Facebook Lead Ads

Przyszedł czas na tworzenie formularza kontaktowego. W oknie konfiguracji można wybrać jego rodzaj oraz ustawić takie parametry jak wprowadzenie, wybrane pytania czy ekran z podziękowaniami. Na tym etapie należy też podać link do strony, na której znajduje się wspomniana wcześniej polityka prywatności.

Formularz kontaktowy Facebook Lead Ads

Podczas tworzenia formularza do wyboru jest dużo domyślnych pytań, które będą wypełnione automatycznie o dostępne dane o użytkowniku. Przyspiesza to i ułatwia proces wypełniania formularza i sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni wysłać taki kontakt. Należy jednak pamiętać, że użytkownicy są też wyczuleni na to jakie dane chcemy od nich uzyskać i pytanie ich o zbyt wiele informacji może ich zniechęcić i spowodować rezygnację z wypełniania formularza.

pytania w reklamie kontaktowej Facebook Lead Ads

Do pytań ustawionych domyślnie można dodać do 3 własnych pytań otwartych lub wielokrotnego wyboru. Dzięki temu firma może pozyskać dodatkowe cenne informacje o użytkowniku. Należy jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach, które narzuca Facebook i pod kątem których sprawdzane są i zatwierdzane reklamy. W formularzu nie mogą znaleźć się pytania o dane wrażliwe takie jak np. poglądy polityczne, informacje finansowe czy przekonania religijne.

Na koniec można ustawić ekran z podziękowaniami, aby podziękować użytkownikom za wypełnienie formularza i np. poinformować ich kiedy ktoś się z nimi skontaktuje. W podziękowaniu ustawia się nagłówek oraz opis, a także witrynę lub aplikację, do której może zostać przekierowany użytkownik po wypełnieniu formularza.

ekran z podziękowaniami w reklamie kontaktowej Facebook Lead Ads

Po zatwierdzeniu i utworzeniu kampanii z reklamami kontaktowymi możemy już tylko czekać na wyniki naszych działań. Wyniki kampanii można śledzić w menedżerze reklam dodając do widocznych kolumn dodatkowe kolumny z interesującymi nas informacjami. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na „Kontakty (formularz)” i „Koszt kontaktu (formularz)”. Dzięki temu od razu wiemy ile osób wypełniło formularz oraz jaki był koszt jego pozyskania.

Gdzie znaleźć wypełnione formularze?

Aby zobaczyć wypełnione formularze należy pobrać kontakty z „Biblioteki formularzy”, znajdującej się w „Narzędziach do publikowania”. Tylko osoby z funkcją admina mają dostęp do wypełnionych formularzy.

Można to jednak zrobić inaczej niż odświeżać stronę co kilka minut sprawdzając czy wpadły nowe kontakty. Warto połączyć Facebooka ze systemem CRM. Istnieje też szereg platform i programów, które oferują połączenie z Facebookiem i automatyzację ściągania wypełnionych formularzy.

CRM reklama kontaktowa Facebook Lead Ads

Podsumowując, reklamy typu Lead Ads umożliwiają szybkie i prywatne przesyłanie formularzy wypełnionych przez użytkowników zainteresowanych ofertą. Dzięki temu firma, niezależnie od branży, może w łatwy sposób pozyskać kontakty i zdobyć cenne informacje o klientach.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę z marketingiem zaczynała w marketingu tradycyjnym. Od pewnego czasu zainteresowana branżą marketingu internetowego postanowiła zostać specjalistą performance marketingu. Prowadzi działania zarówno w Google Ads jak i kampanie w mediach społecznościowych. Szczególnie lubi kampanie na Facebooku, gdzie może eksperymentować z niezwykle szczegółowym targetowaniem behawioralnym. Lubi grać w badmintona i podróżować.