Często starając się szukać nowych skutecznych środków w naszych działaniach reklamowych skupiamy się na rzeczach niezwykle skomplikowanych. Zapominamy, że te proste, będące na wyciągnięcie ręki, mogą być równie skuteczne i przyczynić się do osiągnięcia wyznaczonego celu. Jednym z takich rozwiązań może być narzędzie jakim jest Allegro Ads, które doskonale sprawdza się przy działaniach, dzięki którym chcemy zwiększyć naszą sprzedaż.
Allegro Ads – od czego zacząć?
Zaczynając naszą przygodę z Allegro Ads musimy pamiętać, że efektywność tego kanału zależy nie tylko od działań w panelu reklamowych. Na samym początku – razem z Klientem – musimy skupić się na wyglądzie samej oferty. W niej należy umieścić wyczerpujący opis produktu i przekonać użytkowników, dlaczego to właśnie nasz produkt jest dla nich najlepszy. Dodatkowo istotne są grafiki, których używamy. Muszą one pozytywnie oddziaływać na potencjalnych Klientów zarówno w fazie “przed kliknięciem” – w formie miniaturki – jak i „po kliknięciu” w reklamę. Dzięki temu Klient może dokładnie przyjrzeć się swojemu potencjalnemu zakupowi. Nie mniejsze znaczenie od grafik ma również tekst umieszczony w nagłówku. Komunikat jaki tutaj zawrzemy jest bardzo ważny. Dzięki współpracy z Allegro jesteśmy w stanie otrzymać frazy, które najlepiej odpowiadają ofercie naszego Klienta i których umieszczenie w nagłówku będzie najkorzystniejsze, a co za tym idzie, niesie za sobą największe prawdopodobieństwo konwersji.
Rodzaje placementów w Allegro Ads
W Allegro Ads mamy możliwość wyświetlania naszych ofert w czterech różnych placementach. Są to: górna i dolna część listingu ofert, miejsce po lewej stronie zestawienia oraz możliwość wyświetlania się w innych ofertach użytkowników, którzy oferują produkty podobne do naszych. Podobnie jak przy prowadzeniu innych działań reklamowych także i w tym przypadku warto testować różne rozwiązania. To że jeden placement działa w przypadku jednego produktu nie oznacza, że będzie on konwertował w przypadku innych artykułów i na odwrót.
Start kampanii w Allegro Ads
W Allegro Ads możemy utworzyć profil agencyjny, z poziomu którego będziemy zarządzać wieloma kontami. Chcąc dodać konto Klienta musimy kliknąć w guzik znajdujący się w prawym górnym rogu, wpisując login Klienta, a następnie wysyłać mu zaproszenie. Dzięki temu zabiegowi będziemy mieli dostęp do wszystkich ofert jakie nasz Usługobiorca wystawił na Allegro. Musimy przy tym pamietać, że nie będziemy w stanie ich edytować. Po tym wszystkim możemy zabrać się za tworzenie kampanii. W tym celu również musimy udać się do prawego górnego rogu panelu reklamowego.
Po tej czynności przechodzimy do okna, w którym nazywamy kampanię, a następnie klikając “dalej” będziemy mieli możliwość edycji grupy reklam. Tam dodajemy oferty automatycznie, poprzez wpisanie wytycznych, jakie nas interesują – na przykład cenę – mamy wtedy pewność, że w danej grupie reklam zawsze będą zaciągane oferty o wskazanych przez nas parametrach. Drugą opcją jest dodawanie ofert ręcznie, w tym przypadku istnieje jednak ryzyko, że po wygaśnięciu oferty na Allegro zniknie ona również z naszej grupy reklam. Na końcu ustalamy budżet dzienny (opcjonalnie całkowity), maksymalne CPC, datę emisji, a także placementy, gdzie wyświetlać się mają nasze oferty.
Allegro Ads jest świetnym narzędziem, które pomaga nam zmaksymalizować sprzedaż w największym ecommerce w Polsce. Warto z niego korzystać, ponieważ mamy możliwość wyróżnienia się w miejscu, w którym szukają nas użytkownicy. Intuicyjny panel znacznie ułatwia pracę i prowadzenie kampanii. Musimy jednak mieć świadomość, że panel to nie wszystko. Bardzo ważna jest ścisła współpraca z Klientem. Nasze wskazówki dotyczące wyglądu jego ofert będą ważnym czynnikiem usprawniającym efektywność prowadzonych przez nas działań.