Allegro Ads – czyli reklama na Allegro krok po kroku

Image Description
Kacper Kaźmierowicz
czw. 07.12.2017

Często starając się szukać nowych skutecznych środków w naszych działaniach reklamowych skupiamy się na rzeczach niezwykle skomplikowanych. Zapominamy, że te proste, będące na wyciągnięcie ręki, mogą być równie skuteczne i przyczynić się do osiągnięcia wyznaczonego celu. Jednym z takich rozwiązań może być narzędzie jakim jest Allegro Ads, które doskonale sprawdza się przy działaniach, dzięki którym chcemy zwiększyć naszą sprzedaż.

Allegro Ads – od czego zacząć?

Zaczynając naszą przygodę z Allegro Ads musimy pamiętać, że efektywność tego kanału zależy nie tylko od działań w panelu reklamowych. Na samym początku – razem z Klientem – musimy skupić się na wyglądzie samej oferty. W niej należy umieścić wyczerpujący opis produktu i przekonać użytkowników, dlaczego to właśnie nasz produkt jest dla nich najlepszy. Dodatkowo istotne są grafiki, których używamy. Muszą one pozytywnie oddziaływać na potencjalnych Klientów zarówno w fazie “przed kliknięciem” – w formie miniaturki – jak i „po kliknięciu” w reklamę. Dzięki temu Klient może dokładnie przyjrzeć się swojemu potencjalnemu zakupowi. Nie mniejsze znaczenie od grafik ma również tekst umieszczony w nagłówku. Komunikat jaki tutaj zawrzemy jest bardzo ważny. Dzięki współpracy z Allegro jesteśmy w stanie otrzymać frazy, które najlepiej odpowiadają ofercie naszego Klienta i których umieszczenie w nagłówku będzie najkorzystniejsze, a co za tym idzie, niesie za sobą największe prawdopodobieństwo konwersji.

Rodzaje placementów w Allegro Ads

W Allegro Ads mamy możliwość wyświetlania naszych ofert w czterech różnych placementach. Są to: górna i dolna część listingu ofert, miejsce po lewej stronie zestawienia oraz możliwość wyświetlania się w innych ofertach użytkowników, którzy oferują produkty podobne do naszych. Podobnie jak przy prowadzeniu innych działań reklamowych także i w tym przypadku warto testować różne rozwiązania. To że jeden placement działa w przypadku jednego produktu nie oznacza, że będzie on konwertował w przypadku innych artykułów i na odwrót.

Allegro Ads - rodzaje placementów

Allegro Ads – rodzaje placementów

Start kampanii w Allegro Ads

W Allegro Ads możemy utworzyć profil agencyjny, z poziomu którego będziemy zarządzać wieloma kontami. Chcąc dodać konto Klienta musimy kliknąć w guzik znajdujący się w prawym górnym rogu, wpisując login Klienta, a następnie wysyłać mu zaproszenie. Dzięki temu zabiegowi będziemy mieli dostęp do wszystkich ofert jakie nasz Usługobiorca wystawił na Allegro. Musimy przy tym pamietać, że nie będziemy w stanie ich edytować. Po tym wszystkim możemy zabrać się za tworzenie kampanii. W tym celu również musimy udać się do prawego górnego rogu panelu reklamowego.

Allegro Ads - dodawanie kampanii

Allegro Ads – dodawanie kampanii

Po tej czynności przechodzimy do okna, w którym nazywamy kampanię, a następnie klikając “dalej” będziemy mieli możliwość edycji grupy reklam. Tam dodajemy oferty automatycznie, poprzez wpisanie wytycznych, jakie nas interesują – na przykład cenę – mamy wtedy pewność, że w danej grupie reklam zawsze będą zaciągane oferty o wskazanych przez nas parametrach. Drugą opcją jest dodawanie ofert ręcznie, w tym przypadku istnieje jednak ryzyko, że po wygaśnięciu oferty na Allegro zniknie ona również z naszej grupy reklam. Na końcu ustalamy budżet dzienny (opcjonalnie całkowity), maksymalne CPC, datę emisji, a także placementy, gdzie wyświetlać się mają nasze oferty.

Allegro Ads - dodawanie ręczne lub automatyczne

Allegro Ads – dodawanie ręczne lub automatyczne

Allegro Ads jest świetnym narzędziem, które pomaga nam zmaksymalizować sprzedaż w największym ecommerce w Polsce. Warto z niego korzystać, ponieważ mamy możliwość wyróżnienia się w miejscu, w którym szukają nas użytkownicy. Intuicyjny panel znacznie ułatwia pracę i prowadzenie kampanii. Musimy jednak mieć świadomość, że panel to nie wszystko. Bardzo ważna jest ścisła współpraca z Klientem. Nasze wskazówki dotyczące wyglądu jego ofert będą ważnym czynnikiem usprawniającym efektywność prowadzonych przez nas działań.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (17 głosy, średnia ocena: 4,35)
Loading...
Image Description

Większość moich przyjaciół mówi mi, że na początku wolno się rozkręcam. Zupełnie inaczej jest z prowadzonymi przeze mnie kampaniami Google Ads. Z marketingiem w wyszukiwarkach jestem związanych od 4 lat. Mimo największego doświadczenia w AdWords nie obce są mi również działania w Bing Ads oraz Seznamie. Jestem zwolennikiem prostych i skutecznych rozwiązań. Nie oznacza to jednak, że nie podejmuję wyzwań. Chętnie korzystam z nowych narzędzi oraz wszelkiego rodzaju bet. Testuję i optymalizuję, aby osiągnąć jak najlepszy ROAS. Jestem zwolennikiem kampanii performanceowych, czyli tych nastawionych na efekt. Lubię kiedy Klient pomaga mi zrozumieć swoją branżę. Moją największą pasją jest Real Madryt, dlatego też jeśli nie ma mnie w domu prawdopodobnie zajmuję jedno z miejsc na Estadio Santiago Bernabeu.