Amazon Ads – reklama na Amazonie od A do Z

Image Description
Michał Tutka
wt. 26.03.2019

Amazon

Amazon, choć nie posiada dedykowanemu dla Polski serwisu, a użytkownik wchodząc na stronę automatycznie zostaje przekierowany na niemiecka witrynę z polskim tłumaczeniem, zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością zarówno wśród użytkowników jak i reklamodawców. Dzieje się tak dzięki rosnącemu odsetkowi sprzedawców oferujących tanią wysyłkę do Polski. Pozwala to klientom z Polski kupować coraz więcej produktów oferowanych w serwisie, a sprzedawcom wystawiać swoje produkty i reklamować je za pomocą narzędzia Amazon Ads.

Jak działa Amazon

Amazon działa na podobnych zasadach co polskie Allegro. Różnica jest taka, że Amazon posiada nieporównywalnie większa ilość produktów, użytkowników i reklamodawców, oraz oferuje znacznie bardziej rozbudowaną gamę usług. Głównie rozchodzi się tutaj o program Amazon Prime, na który składa się ogromna ilość korzystnych rozwiązań dostępnych dla abonentów programu. Oprócz takich jak Amazon Video (Amazonowy odpowiednik popularnego w Polsce Netflixa) czy TwitchPrime program oferuje usługi dla kupujących i sprzedawców. Sa nimi m.in. darmowa ekspresową dostawa wybranych produktów, a dla producentów usługa Fulfillment by Amazon. Amazon udostępnia w niej powierzchnię magazynową w swoich centrach logistycznych i przejmuje obsługę wysyłek zamówień, reklamacji i zwrotów. Rozwiązanie to jest ogromnym ułatwieniem dla sprzedawców, gdyż całą obsługę logistyczną realizuje Amazon.

Ekosystem logistyczny Amazona w USA jest tak rozbudowany, że szacunkowo 44% populacji mieszka w promieniu 20mil od magazynu Amazona. Dzięki temu możliwe stało się zaoferowanie takich rozwiązań jak Prime Now zapewniającego dostawę wielu produktów w ciągu 2 godzin.

Amazon Prime – Fulfillment by Amazon

Istnieje możliwość sprzedaży na Amazonie w oparciu o własne rozwiązania logistyczne. Rozwiązanie takie jest jednak często nieopłacalne i wymaga poniesienia dużo większych kosztów niż samo przystąpienie do programu Amazon Prime. Wiąże się to z ogromną ilością korzyści. Po pierwsze pozbywamy się całkowicie problemu magazynowania, wysyłki, obsługi klienta i zwrotów. Dodatkowo będąc producentem, dla którego obsługa zamówień generuje bardzo duże koszty, jest to znakomity sposób na ich obejście. Po drugie będąc uczestnikiem programu mamy dostęp do dużo większej bazy klientów, będących również beneficjentami programu. Po trzecie uczestnicy programu Prime objęci są darmową wysyłką. Powoduje to, że przy wyborze produktów, te oferowane w ramach Prime, są ich pierwszym wyborem. Ponad to, wszystkie produkty oznaczone logiem Prime automatycznie przyciągają większą liczbę klientów.

Wiele osób na Amazonie staje się sprzedawcami „własnych produktów”, których wcześniej nawet nie widzieli. Możliwe jest to m.in. poprzez znalezienie produktu na chińskich portalach sprzedażowych, a następnie zlecenie jego transportu do wybranego magazynu Amazon. Produkt taki po dostarczeniu zostaje rozpakowany, skatalogowany, zmagazynowany i dostępy do sprzedaży i zakupu. Takie rozwiązanie powoduje, że na Amazonie istnieją właściwie trzy rodzaje użytkowników: producenci, sprzedawcy oraz kupujący. Dzieje się tak, bo sprzedający mogą załączyć do swojej oferty nie tylko swoje własne produkty. Mogą pozyskać je np. od drobnych sprzedawców, start upów, hurtowni czy w modelu Dropshipping. Mogą też kupić produkt u producenta, a następnie zapakować go i sprzedać pod własną marką.

Przycisk „Buy Box” czyli „Kup teraz”

Sprzedający na Amazonie walczą nie tylko ceną. Niezwykle istotnym elementem walki jest przycisk „Buy Box” znajdujący się tuż pod przyciskiem „Dodaj do koszyka”.

Przycisk ten wprowadzony został z uwagi na fakt, że jeden produkt może być oferowany przez nieograniczoną ilość sprzedawców. Wiąże się to z koniecznością pokazania ogromnej ilości bardzo podobnych ofert. Amazon zdecydował się zatem wprowadzić przycisk „Buy Box”, który przyznawany jest jednego sprzedawcy oferującemu rzecz w stanie nowym, i jednemu oferującemu rzecz w stanie używanym. Po wygraniu tego przycisku, klienci oglądający produkt widzą ofertę sprzedawcy, który według Amazona najlepiej spełnia warunki sprzedaży i ma najlepszą ofertę. Po kliknięciu w ten przycisk, klienci kupią produkt bezpośrednio od niego. Co prawda, możliwe jest zobaczenie wszystkich ofert danego produktu klikając w rozszerzony link na stronie produktowej, ale bardzo rzadko zdarza się, że ktoś to robi.

Oprócz ceny bardzo istotnymi elementami branymi pod uwagę podczas przyznawania przycisku „Buy Box” są: przynależność do programu Amazon Prime, otrzymane oceny oraz opinie od innych kupujących, ilość zgłoszeń o uszkodzonym towarze, staż i doświadczenie na platformie Amazon czy status „Professional Seller”. Według szacunków 80% sprzedaży poprzez komputery ma miejsce przy użyciu przycisku „Buy Box”, a w przypadku smartphonów, z uwagi na mniejszy ekran, odsetek ten jest jeszcze większy.

Amazon Prime – Największe korzyści programu

Niewątpliwie największa korzyścią dla subskrybentów programu Amazon Prime jest darmowa wysyłka produktów. Do programu należą najczęściej najbardziej zaangażowani nabywcy na rynku, którzy przy wyborze towaru bardzo często zwracają uwagę czy jest on oznaczony logiem Prime, gwarantującym darmową dostawę. Dlatego uczestnictwo w nim, z punktu widzenia sprzedawcy, jest bardzo korzystne i często gwarantuje dużo lepsze wyniki sprzedażowe.

Produkty sprzedawców, którzy są objęci programem Prime automatycznie mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Często szukając jakiegoś produktu na pierwszych kilku stronach wyników znajdziemy tylko produkty objęte logiem Prime. Powoduje to, że nie mamy potrzeby zagłębiać się dalej, bo już na początku znajdziemy produkt, który spełni nasze oczekiwania. Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt ogromnej konkurencji wśród sprzedawców, którzy oferują taki sam, bądź bardzo podobny produkt możemy oczekiwać bardzo korzystnych cen i zwykle takiej samej, bądź bardzo podobnej jakości produktów.

Amazon słynie z organizowania specjalnych promocji dla wszystkich użytkowników platformy. Jako uczestnicy programu Prime, mamy duże większe szanse, że nasz produkt zostanie taką ofertą objęty. Takie sytuacje są znakomitą szansą na sprzedanie dużej ilości towaru w krótkim czasie i uzyskanie dużej ilości pozytywnych opinii, co z kolei wpłynie na poziom zaufania jakim obdarzą nas nasi przyszli klienci.

Kolejną bardzo istotną korzyścią jest fakt, że tylko będąc beneficjentem programu Amazon Prime możemy walczyć o przycisk „Buy Box”, który jest gwarantem uzyskania zadowalających wyników ze sprzedaży produktów. Bez niego naprawdę ciężko jest osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Dodatkowo decydując się na przystąpienie do programu Amazon Prime poziom naszej wiarygodności od razu wzrasta do poziomu wiarygodności całej platformy Amazon. Będąc małym producentem chcącym wypromować swój nieznany produkt jest to bardzo korzystne rozwiązanie. Użytkownicy napotykający taki produkt nie zastanawiają się czy zostaną oszukani i czy produkt faktycznie odpowiada opisowi, bo przecież produkty sprzedawców Prime są wcześniej zweryfikowane i ich autentyczność jest potwierdzona.

Seller Center Amazon

Gdy już znajdziemy odpowiedni produkt, zdecydujemy się czy jesteśmy na tyle dużym sprzedawcą, że  chcemy, i że opłaca nam się korzystać z programu Amazon Prime to musimy nauczyć się korzystać z ekosystemu sprzedażowego Amazon.

Dodawanie produktów

Na samym początku naszej przygody ze sprzedażą na Amazonie musimy wybrać produkty, które chcemy sprzedawać.

Product Listing

Możemy to zrobić poprzez wybranie już istniejących produktów w bazie Amazon, bądź poprzez dodanie swoich własnych produktów wcześniej nieoferowanych na Amazonie, a także dodając je zbiorczo uploadując plik danych ze wszystkimi potrzebnymi informacjami. Product Listing w zależności od wybranej przez nas metody jest mniej lub bardziej złożonym procesem. Pod tym linkiem znajduje się szczegółowy poradnik jak należy postępować przy jego tworzeniu.

Po znalezieniu, bądź dodaniu produktów i załączeniu ich do naszego katalogu musimy nadać produktom cenę i wypełnić brakujące pola.

Seller Center Amazon

Mając już wystawione swoje produkty możemy zacząć się reklamować przy użyciu narzędzia Amazon Ads.

Amazon Ads

Amazon Ads jest dedykowanym, temu serwisowi, narzędziem do tworzenia kampanii reklamowych. Mimo swojej małej popularności wśród polskich reklamodawców, na rynkach zachodnich, w branży e-commerce, jest on równie popularny co Google Ads.

Aby móc zacząć reklamować swoje produkty na Amazonie musimy zmienić rodzaj naszego konta ze standardowego na profesjonalny. Wiąże się to z comiesięczną opłatą w wysokości około 150zł. Pozwala nam to jednak odblokować dostęp do całkiem sporej powierzchni reklamowej jaką oferuje nam Amazon. Dodatkowo, na samym początku, musimy sprzedać kilka egzemplarzy produktów bez reklamy. Związane jest to z koniecznością wypełnienia pewnych wymogów, które mogą kwalifikować nas do wygrania przycisku „Buy Box”

Rodzaje reklam w Amazon Ads

Sponsored Products

Jest to najprostszy i często najbardziej skuteczny rodzaj reklamy dostępny w Amazon Ads. Reklamowane przez nas produkty pojawiają się na samej górze, bądź na samym dole wyników wyszukiwania z podpisem „sponsored”.

Sponsored Products

Reklamy widnieją również w sekcji reklamowej na stronach podobnych produktów, umożliwiając natychmiastowe przejście na stronę naszego produktu i jego zakup bezpośrednio od nas.

Nasze reklamy mogą wyświetlać się na słowa kluczowe automatycznie dobrane na podstawie opisu naszego produktu, albo na hasła w odpowiednim dopasowaniu wybrane przez nas. To jak często się pojawiają i jakim klientom zależy od wysokości stawki CPC i posiadane budżetu. Cały ten proces w Amazon Ads bardzo podobny jest do tego znanego nam z Google Ads. Oznacza to, że widoczność reklamy i jej pozycja uzależniona jest od stawek CPC konkurencji, a wygrany wyłaniany jest na zasadzie aukcji. Rozliczanie za reklamy w tym modelu odbywa się na zadzie „Pay per Click” tak samo jak w ekosystemie Google Ads.

Product Display Ads

Kolejną metodą reklamy w Amazon Ads jest Product Display Ads. Reklamy Displayowe wyświetlać się mogą na specjalnie wyznaczonych miejscach na stronach produktowych. Podobnie jak w Google Ads, o wyświetleniu naszej reklamy decyduje aukcja, w której biorą udział wszyscy chcący się wyświetlać na stronach określonych produktów/kategorii.

Reklamy Displayowe na Amazonie wyświetlają się w dwóch miejscach bezpośrednio na stronach produktów. Pierwsze znajduje się po prawej stronie pod przyciskiem „Buy Box”, bądź „Dodaj do Koszyka”. Drugie natomiast obecne jest tuż pod opisem produktu.

Product Display Ads Amazon

Reklamy te świetnie sprawdzają się w przypadku reklamowania komplementarnych produktów. Kierować je możemy albo poprzez słowa kluczowe, albo wybierając interesujące nas kategorie, w których chcielibyśmy przedstawiać nasze produkty. Niestety ten rodzaj reklamy nie jest dostępny dla wszystkich. Aby móc reklamować się w ten sposób musimy być dostawcami Amazona i być uczestnikami programu Amazon Vendor.

Sponsored Brands

Kolejnym rodzajem reklamy w Amazon Ads jest Sponsored Brands. Aby jej jednak właściwie używać musimy oferować wiele produktów z danej kategorii i posiadać własny Brand. Reklama ta umożliwia przedstawienie kilku produktów na jednym banerze reklamowym. Znakomicie wpływa to na poprawę rozpoznawalności marki. Reklamy wyświetlają się ponad wynikami wyszukiwania. Przyjmują formę szerokie bajeru zawierającego logo z informacją o firmie, nagłówek oraz trzy dowolnie przez nas wybrane produkty.

Sponsored Brands Amazon

Dispay&Video Ads

Czwartym, typowo zasięgowym i wizerunkowym rodzajem reklamy na Amazonie jest reklama Diplayowa oraz reklama Video. Reklamy wyświetlają się w różnych formatach na wszystkich urządzeniach. Znajdują się na stronie głównej Amazona oraz na podstronach kategorii produktowych. Dodatkowo widoczne są też na innych stronach należących do Amazona. Tak szeroki zakres reklamy sprawia, że używać ich mogą jedynie najwięksi sprzedawcy, którym zależy na ciągłej obecności w świadomośći użytkowników.

Display & Video Ads Amazon

Reklamami zarządzamy ze specjalnie stworzonego narzędzia Campaign Managera. Tam tworzymy reklamy, wybieramy formaty, dobieramy słowa kluczowe, określamy stawki CPC. Tam też decydujemy czy chcemy ustawiać wszystko ręcznie i mieć kontrolę nad budżetem i miejscem wyświetlenia reklamy czy też zdecydujemy się na opcję automatyczną, w której to algorytm sam dobierze grupę docelową, miejsce i stawkę w celu zmaksymalizowania prawdopodobieństwa sprzedaży naszego towaru.

Campaign Manager

Manager kampanii w Amazon Ads jest dość intuicyjnym ekosystemem, a dodatkowo jeśli wcześniej mieliśmy styczność z managerem kampanii w Google Ads, bądź na Facebooku, to łatwo i szybko się w nim odnajdziemy. Aby przejść do managera kampanii należy w głównym widoku Seller Center w zakładce Advertising wybrać Campaign Manager.

Campaign Manager Amazon Ads

Znajdziemy się wtedy w głównym widoki menadżera kampanii Amazon Ads. Po kliknięciu przycisku „Create campaign” zaczniemy proces tworzenia reklamy. Na samym początku musimy wybrać jaki jej rodzaj chcemy uruchomić. Tutaj w zależności od tego czy należymy do programu Amazon Vendor i czy jesteśmy wystarczająco dużym sprzedawcą, zobaczymy dostępne dla nas rodzaje reklamy.

Amazon Ads Reklama

W przypadku małych sprzedawców są to głównie dwa rodzaje reklamy: Sponsored Products oraz Sponsored Brand (tutaj jednak musimy posiadać swoją własną markę pod którą sprzedajemy produkty). Możemy ją założyć w kilku prostych krokach podążając za instrukcją).

Po wybraniu rodzaju reklamy (w naszym przypadku Sponsored Products) przechodzimy do ustawień samej kampanii. W Amazon Ads jest to bardzo podobny proces jak w przypadku Google Ads czy Facebooka. Różnice jednak są, ale łatwo można znaleźć informacje na temat możliwych ustawień.

Manadżer Kampanii

Ustawienia Kampanii

W ustawieniach kampanii musimy podjąć decyzję o rodzaju targetowania. Mamy do wyboru dwie opcje: automatyczną i reczną. Na tym etapie wybieramy jedynie, którą opcję targetowania preferujemy. Samo określanie szczegółów targetowania odbywa się w dalszej części tworzenia kampanii. Od razu jednak przedstawię różnicę między tymi dwoma rodzajami kierowania reklam.

Targetowanie Automatyczne

Opcja ta dobiera słowa kluczowe na podstawie naszej reklamy, informacji o naszym produkcie oraz na podstawie produktów podobnych do naszego. Wybiera ona także automatycznie produkty, przy których wyświetli się reklama naszego towaru jako produkt komplementarny. Jest to opcja pozwalająca w łatwy sposób ustawić kampanię, ale nie daje nam pełnej kontroli na targetowaniem reklam.

Targetowanie Ręczne

Kierowanie ręcznie może odbywać się na dwa różne sposoby. Możliwe jest jednak targetowanie przy użyciu obydwu rodzajów kierowania naraz. Możemy kierować reklamy po słowach kluczowych związanych z naszymi produktami, a nasze reklamy wyświetlą się w wynikach wyszukiwania, bądź bezpośrednio na stronach produktowych produktów związanych z wybranymi przez nas hasłami. Ta opcja najlepsza jest dla sprzedawców oferujących produkty, które wyszukiwane są w określony sposób przy użyciu znanych i powszechnie używanych sformułowań. Na przykład będąc sprzedawcą słuchawek dousznych łatwo nam będzie dobrać odpowiednie hasła, tak by reklamy pojawiały się w odpowiednich miejscach.

Drugą możliwością jest kierowanie po kategoriach produktowych, markach lub samych produktach. Wtedy możemy dotrzeć z naszymi reklamami do osób szukających podobnych produktów do naszego, bądź przeglądających produkty z kategorii komplementarnych. Na przykład będąc sprzedawcą butów do biegania Adidas Runfalcon możemy wyświetlać nasze reklamy bezpośrednio w kategorii sportowe buty męskie, na stronach innych butów do biegania innych producentów, w wynikach wyszukiwania dla wszystkich haseł związanych ze sportowym obuwiem. Dodatkowo można kierować reklamy naszego produktu na podstronę wynikową butów Nike, gdyż znajdziemy na niej bardzo podobne produkty. Takie reklamy mogą okazać się bardzo skuteczne i zapewnić nam duży wolumen sprzedaży.

Targetowanie manualne Amazon Ads

Ustawienia Grup Reklam

Po ustawieniu kampanii i wybraniu rodzaju targetowania musimy wybrać produkty, które w danej grupie reklam chcielibyśmy umieścić (do wyboru mamy produkty, które wcześniej dodaliśmy do naszego „Inventory”). Dobrze jest przeprowadzić na tym etapie właściwą segmentację produktów. Pozwoli to w łatwy sposób dobrać słowa kluczowe lub kategorie produktów do towarów znajdujących się w danej grupie reklam. Dzięki temu nasze reklamy wyświetlać się będą we właściwym miejscu zwiększając prawdopodobieństwo reakcji ze strony użytkowników.

Grupy reklam Amazon Ads

Ustawienia stawek w kampaniach Amazon Ads

Strategie ustalania stawek w Amazon Ads są dostępne na ten moment w wersji Beta i dzielą się na 3 kategorie:

  1. Dynamic bids – down only – strategia ta zmniejsza wielkość stawki w czasie rzeczywistym w zależności od prawdopodobieństwa wystąpienia konwersji. Przykładowo reklamując męskie buty do biegania Adidas i mając wybraną stawkę 3zł dla słowa kluczowego „buty sportowe”, system obniży stawkę, gdy wyszukiwane hasło kluczowe będzie się odnosiło do innej kategorii, bądź wystąpią inne czynniki świadczące o tym, że prawdopodobieństwo konwersji może być mniejsze.
  2. Dynamic bids – up and down – w strategii tej stawka CPC może zostać zwiększona o 100% dla reklam w wynikach wyszukiwania, lub maksymalnie o 50% dla reklam w innym umiejscowieniu. Może także zostać zmniejszona o 100% dla wszystkich reklam w zależności od prawdopodobieństwa wystąpienia konwersji. Przykładowo reklamując damskie buty trekkingowe i ustawiając stawkę 2zł dla hasła „buty trekkingowe”, system może zwiększyć stawkę CPC do 4zł. Stanie się tak, jeśli wyszukiwane hasło będzie zbieżne z naszym słowem kluczowym, a reklama wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Może on także obniżyć stawkę jeśli wyszukiwane hasło będzie się odnosiło do innej kategorii na przykład „męskie buty trekkingowe Salomon”. Strategia ta, mimo iż jest w fazie testów, wydaje się być bardzo efektywna, gwarantując lepsze od pozostałych strategii, wyniki.
  3. Fixed bids – podstawowa strategia, która nie wykorzystuje żadnych algorytmów szacujących prawdopodobieństwo konwersji, i która stosuje tylko stawki wybrane przez nas. Manualna strategia daje nam pewność co do oczekiwanych kosztów jednostkowych za interakcje, ale może wpłynąć negatywnie na ilość konwersji.

Strategie ustalania stawek Amazon Ads

Ustawienia stawek w zależności od umiejscowienia

Dodatkowo mamy możliwość osobnego zwiększenia stawek dla różnych umiejscowień. Możemy dostosować je dla reklam na stronie pierwszej stronie wyszukiwania, bądź dla reklam na stronach produktowych. W ten sposób możemy zwiększyć stawki dla poszczególnych placementów nawet 9-krotnie.
Strategie ustalania stawek są mniej rozbudowane niż w przypadku Google Ads, gdyż dotyczą właściwie jedynie reklam produktowych dedykowanych dla e-commerce. Opis strategii dostępnych w Google Ads dostępny jest po tym linkiem.

Po ustawieniu wszystkich powyższych rzeczy klikamy żółty przycisk „Launch Campaign” i mamy chodzącą kampanię. W managerze kampanii Amazon Ads nie tworzymy reklam. Reklamami są nasze produkty posiadające stronę produktową, opis oraz wszystkie potrzebne szczegóły.

Zarządzanie kampanią w Amazon Ads

Amazon Ads

Po utworzeniu kampanii i przejściu do panelu zarządzania nimi zobaczymy znaną nam tabelkę wyników. Wyżej znajduje się ich wizualne przedstawienie w postaci różnego rodzaju wykresów. Ponad nimi znajduje się panel „dodatkowych możliwości/informacji” zawierający takie elementy jak:

– Drafts czyli wersje robocze kampanii, w których możemy wprowadzać dowolne zmiany bez konieczności wprowadzania ich w oryginalnych kampaniach. Umożliwia to przeprowadzenie testów skuteczności istniejących kampanii i wskazać ewentualne rzeczy nadające się do poprawy.

– Bulk Operations, czyli działania zbiorcze podobne do tych wykonywanych przy pomocy Edytora Google Ads. Możemy przy ich pomocy dodawać słowa kluczowe do grup reklam oraz dodawać nowe produkty do każdej z nich.

Bulk Operations Amazon Ads

– Advertising Setting, w których możemy wybrać czy chcemy korzystać w budżetów dziennych, czy wolimy ustawić łączny dzienny budżet wszystkich kampanii. Strategia nie przekroczy takiego budżetu, mimo określonych innych budżetów dziennych dla poszczególnych kampanii.

– Advertising Reports, w którym możemy generować raporty z poszczególnych kampanii.

Raporty Amazon Ads

Zarządzanie grupami reklam w Amazon Ads

Grupy Reklam Amazon Ads

W tej części możemy zarządzać naszymi grupami reklam. Mamy tutaj dostępne statystyki dla poszczególnych grup, ich graficzną wersję oraz górny panel zarządzania, w którym widnieją takie elementy:

– Placements – w którym możemy edytować stawki dla dostępnych umiejscowień naszych reklam. Dostosowanie takie powinniśmy przeprowadzić, gdy zauważymy, że stawki dla któregoś Placementu są zbyt niskie, żeby wyświetlać reklamy. Powinniśmy to zrobić także gdy, widzimy potencjał w którymś z nich i chcielibyśmy częściej się w nim wyświetlać.

Umiejscowienie reklam

– Negative Keywords, gdzie wykluczamy słowa kluczowe, dla których nie chcemy wyświetlać reklam. Podobnie jak w Google Ads możemy wybierać pojedyncze słowa, które dodane do wyszukiwanych haseł wyeliminują je z wyświetlenia. Na przykład sprzedając męskie buty do biegania możemy wykluczyć słowo „damskie”, gdyż powodowałoby ono wyświetlanie reklam dla haseł niezwiązanych z naszym produktem.

Negative keyword

– Campaign Settings, gdzie możemy edytować: budżet dzienny, strategie dostosowywania stawek czy dostosowanie procentowe stawek dla poszczególnych umiejscowień.

ustawienia kampanii

– Advertising Reports – na tym poziomie dostępne są także raporty z działań.

Zarządzanie reklamowanymi produktami w Amazon Ads

Seller Center Amazon

Po utworzeniu kampanii i wejściu na stronę z reklamowanymi produktami mamy przedstawioną tradycyjną tabelkę wyników. Jest tutaj jednak jedna kolumna, która trochę różni się od swoich sióstr  z Google Ads i z Facebooka. Jest nią kolumna „Status”.

Aby reklamy mogły się wyświetlać muszą mieć status „Delivering”. Oznacza to, że spełniają one minimum wymogów, aby stanąć do walki o przycisk „Buy Box”. Samo jego posiadanie nie jest wymagane, ale konieczne jest wypełnienie pewnych reguł, kwalifikujących nas do walki o ten przycisk. Reklamy posiadające status „Not in Buy Box” zostaną wyświetlone dopiero w momencie, gdy wypełnimy te zalecenia. Są nimi m.in. sprzedanie kilka sztuk towaru, posiadanie „Professional Seller Account”, bycie sprzedawcą przez minimum 3 miesiące, niski „Order defect rate” mówiący o ilości uszkodzonych przesyłek oraz ogólne doświadczenie użytkowników z nami jako sprzedawcą. Na to doświadczenie składają się: czas dostawy, cena, obsługa klienta oraz fulfillment methods tj. przynależności do programy Fulfillment by Amazon.

Dodatkowo nad tabelką wyników znajduje się ich wizualizacja w postaci wykresów, a także górny panel managerski. Tym razem znajdują się w nim:

– Targeting, w którym możemy zmienić nasze opcje targetowania po kategoriach produktów, bądź po samych produktach.

targetowanie amazon ads

– Negative Targeting ,gdzie możemy wykluczyć kategorie, bądź produkty, przy których nie chcemy wyświetlać naszych reklam.

– Ad Group Setting, gdzie znajdziemy preferowaną przez nas wysokość stawki CPC oraz status grupy reklam.

ad group amazon ads

– Zakładka Advertising Reports, która pozwala wygenerować raport dotyczący kampanii.

Campaign Manager jest dobrze napisanym narzędziem, które oferuje nam wszystkie potrzebne funkcje, dzięki którym możemy tworzyć skuteczne reklamy. Dodatkowo wprowadzone w ostatnim czasie wersje beta niektórych rozwiązań powodują, że działania te mogą być jeszcze bardziej skuteczne.

Podsumowanie

Rozwiązania przedstawione powyżej pozwolą nam skutecznie prowadzić działania reklamowe na Amazonie. Po zapoznaniu się z całym ekosystemem reklamowym Amazona można szybko i przyjemnie tworzyć nowe kampanie. Dodatkowo można łatwo kierować je do osób faktycznie zainteresowanych naszym produktem. Dzięki dostępności różnego rodzaju reklam możemy prowadzić kampanie zarówno performancowe jak i wizerunkowe wpływające na rozpoznawalność marki. Co prawda, aby stać się cenionym sprzedawcą musimy włożyć niemało pracy, ale gdy już przebrniemy przez pierwszy, ciężki etap budowania zaufania wśród użytkowników, to dalsze działania okażą się dużo łatwiejsze i bardziej przyjemne, a do tego mogą zagwarantować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (8 głosy, średnia ocena: 4,88)
Loading...
Image Description

W agencji AdPeak zajmuje się prowadzeniem kampanii efektywnościowych zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Jako Performance Specialist ma nadzieję stać się ekspertem w swojej dziedzinie, gdyż wiąże z nią plany na przyszłość. Dla niego diabeł tkwi w szczegółach, dlatego jego kampanie zawsze są maksymalnie dopracowane. W wolnym czasie czyta rosyjską literaturę piękną. Wielostronicowe opisy przyrody działają kojąco na jego usposobienie. W życiu swoją postawą chciałby pokazać córce jak żyć, by być szczęśliwym.