Ceneo Ads – możliwości reklamowe na Ceneo.pl

Image Description
Karen Herlinger
pon. 30.05.2022

Aby podejmować skuteczne decyzje biznesowe Firmy i Przedsiębiorcy muszą wykorzystywać coraz to bardziej wyrafinowane narzędzie promocyjne. Na przykład Amazon, czy polskie Allegro, udostępniły własne platformy reklamowe dla e-commerce. Tym śladem podąża już od pewnego czasu Ceneo, które udostępnia swoim Klientom panel Ceneo Ads do zarządzania ofertami oraz reklamami.

Portal początkowo był  porównywarką cenową, aczkolwiek obecnie oferuje użytkownikom internetu szereg zastosowań. Po pierwsze – możliwość wyszukania interesującego produktu. Następnie – sprawdzenie jego dostępności w różnych sklepach i porównania ceny. Po trzecie – zapoznanie się z opiniami kupujących na temat produktów, jakości obsługi sklepów i dostawców przesyłek.  

Obecnie Ceneo.pl jest jednym z największych serwisów e-commerce w Polsce i ponadto drugą największą porównywarką na świecie. 

W skrócie:

  • co miesiąc witryna jest odwiedzana przez aż 23 miliony użytkowników.
  • daje możliwość porównania 30 milionów aktywnych ofert
  • łącznie 26 tysięcy e-sklepów i sprzedających
  • 38 milionów zaufanych opinii
  • od 2005 r. na polskim rynku

Podsumowując, jest to ogromna ilość danych o polskim rynku e-commerce. Ceneo udostępnia je swoim użytkownikom do wykorzystania w ramach skutecznej sprzedaży i promocji w obrębie portalu.

Jak działa portal Ceneo.pl?

Dzięki Ceneo wiele sklepów internetowych oraz osób nie posiadających własnej strony ma możliwość zaprezentowania swojej oferty produktowej. W jednym miejscu użytkownicy mogą skorzystać z porównania cen, opcji dostawy i zapoznać się z opiniami innych klientów. Dzięki temu dokonują przemyślanej decyzji zakupowej.

Aby dokonać zakupu wybranego produktu można dodać go do wirtualnego koszyka z poziomu Ceneo – z zastosowaniem opcji “Kup teraz”. Można również skorzystać z przekierowania na stronę wybranego sklepu czy strony oferujących produkt i tam dokończyć proces kupna.

Dzięki opcji “Kup teraz” Klient może kupić produkty z różnych sklepów, w ramach jednego koszyka i jednej płatności. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie z punktu widzenia Reklamodawcy. W ten sposób reklamowany produkt może zostać kupiony przez użytkownika z pominięciem całej ścieżki zakupu – przejścia na stronę sklepu, wybrania produktu, dodania produktu do koszyka i w końcu dokonania zakupu.

Reklama Ceneo Ads

Ceneo.pl przygotowało propozycję reklamy digital dla sklepów/sprzedawców i producentów. Obejmuje ona formaty display oraz wideo. Mogą się wyświetlać zarówno w obrębie portalu (ROS) lub sieci reklamowej (RON).

Reklamowane produkty mogą wyświetlać się na poziomie strony głównej, strony produktu lub strony kategorii. Dostępnych jest 31 formatów wyświetlanych na komputerach i/lub urządzeniach mobilnych. Poszczególne reklamy są rozliczane odpowiednio w modelach: 

  • FF (Flat Fee) – czyli za zamieszczenie reklamy na stronie internetowej na jeden dzień,
  • CPC (Cost per Click) – czyli za kliknięcie w baner,
  • CPV (Cost per View) – czyli za wyświetlenie baneru,
  • CPM (Cost per Mille) – czyli za 1000 odsłon baneru.

1. Ceneo Ads na stronie głównej

W kampaniach, w których celem jest dotarcie do możliwie najszerszego grona odbiorców dobrym rozwiązaniem jest reklama na stronie głównej, szczególnie z zastosowaniem większych formatów reklamowych wyświetlających się w dedykowanym miejscu na stronie.

Dostępne formaty:

Showcase
Showcase

Reklama pojawi się na stronie głównej zarówno w wersji na komputery oraz tablety i telefony. Specyfikacja: potrzebna jest kreacja 1280 x 640 pixeli o wadze do 200 kB w formatach jpg, png lub html.

Mini showcase
Prawy
mini showcase prawy Ceneo Ads
Lewy
Format mini showcase lewy Ceneo Ads

Tak jak przy standardowym Showcase, reklama pojawi się na stronie głównej zarówno w wersji na komputery oraz tablety i telefony. 

Specyfikacja: potrzebna jest kreacja 1280 x 640 pixeli o wadze do 200 kB w formatach jpg, png lub html. 

Możemy wybrać w którym miejscu na stronie Mini showcase pojawi się w wersji mobilnej.

2. Ceneo Ads na stronie produktu

Wyświetlanie reklamy na stronie produktu oznacza nic innego jak emitowanie reklamy użytkownikowi, który przegląda listę podobnych produktów. Reklama zachęca użytkownika do zapoznania się z ofertą proponowanego przez nas produktu w momencie przeglądania innych produktów podobnego rodzaju. Np. użytkownikowi szukającemu nowego smartfonu reklama wyświetli się wśród ofert smartfonów.

Mamy do wyboru następujące formaty:

Belka pomiędzy ofertami
Belka między ofertami Ceneo Ads

Reklama zostanie wyświetlona pomiędzy ofertami produktowymi. 

Specyfikacja: Potrzebne są grafiki o rozmiarach:

  • 960 x 70 px na komputer
  • 600 x 200 px na urządzenia mobilne
  • o wadze do 50 kB w formatach jpg lub png.
Belka pod ofertami
Belka pod ofertami Ceneo Ads

Reklama zostanie wyświetlona pod ofertami produktowymi, na dole strony. 

Specyfikacja: Potrzebne są grafiki o rozmiarach:

  • 960 x 70 px na komputer
  • 600 x 200 px na urządzenia mobilne
  • o wadze do 50 kB w formatach jpg lub png.
Dodatkowe rozwiązania mające na celu wyróżnienie oferty
  • Dodanie przycisku “zadzwoń” umożliwiającego bezpośrednie połączenie ze sprzedającym i zadanie dodatkowych pytań dotyczących produktu.
Przycisk zadzwoń

Aby umożliwić połączenie należy dodać numer telefonu bez znaków specjalnych. Połączenie jest płatne zgodnie z taryfą operatora.

  • Wyróżnienie oferty za pomocą podświetlenia.
Wyróżnienie za pomocą podświetlenia

Podświetlenie może obejmować całą ofertę lub wybraną kategorię. Zarządzanie odbywa się przez panel Ceneo.

  • Wyróżnienie oferty za pomocą chwytliwego tekstu promocyjnego.
Tekst promocyjny Ceneo Ads

Specyfikacja: tekst promocyjny może zawierać maksymalnie 30 znaków (bez znaków specjalnych).

3. Ceneo Ads na stronie kategorii

Trzecim poziomem wyświetlania reklam jest ich emisja na stronach kategorii.  Tak jak przy 2 poprzednich poziomach jest tu miejsce dla większego formatu wizerunkowego u góry strony, jak i mniejszych, lepiej konwertujących banerów między ofertami lub pod nimi.

Showcase (kategorii)
Showcase Ceneo Ads

Specyfikacja:  do emisji potrzebna jest grafika o rozmiarze 1280 x 640 pixeli o wadze do 200 kB w formatach jpg lub png.

Double billboard (kategorii)
Double billboard Ceneo Ads

Specyfikacja: do emisji potrzebna jest grafika o rozmiarze 750 x 200 pixeli o wadze do 100 kB w formatach jpg lub png.

Belka na stronie kategorii
Belka na stronie kategorii Ceneo Ads

Specyfikacja: do emisji na desktop potrzebna jest grafika o rozmiarze 718 x 70 pixeli, na mobile: 600 x 200 pixieli o wadze do 100 kB w formatach jpg lub png.

Belka pod listingiem kategorii
Belka pod listingiem Ceneo Ads

Specyfikacja: do emisji na desktop potrzebna jest grafika o rozmiarze 718 x 70 pixeli, na mobile: 600 x 200 pixieli o wadze do 100 kB w formatach jpg lub png.

Skyscrapper
Skyscrapper Ceneo Ads

Specyfikacja: do emisji na desktop potrzebna jest grafika o rozmiarze 160 x 600 pixeli o wadze do 100 kB w formatach jpg lub png.

4. Ceneo Ads na wszystkich poziomach strony

Top banner wideo i top banner

Ten format może być emitowany zarówno na stronie głównej, jak i stronie produktu oraz stronie kategorii.

Top Banner Wideo Ceneo Ads

Specyfikacja: plik wideo – specyfikacja dopuszcza pliki o wadze do 10 MB w przypadku przesłania pliku w formacie webm lub mp4. Można też posłużyć się linkiem z serwisu YouTube.

Top Banner Ceneo Ads

Specyfikacja:
pliki graficzne:

  • 1 grafika wspólna, do wyświetlania na telefonie i wersji komputerowej: 1920 x 900 px
    (obszar bezpieczny zaznaczony na wzorze)
  • 1 grafika – o rozmiarze do wersji na urządzenia mobilne: 1120 x 100 px
    (obszar bezpieczny 590 x 100 px)
  • 1  grafika – o rozmiarze do wersji na komputer: 1920 x 50 px
    (obszar bezpieczny 1230 x 50 px)
  • o wadze: do 200 kB.

Formaty możliwe do wykorzystania to jpg lub png.

Boksy reklamowe
Boxy reklamowe Ceneo Ads

To statyczny format zbliżony do reklamy karuzelowej, w którym wyświetla się kilka ofert produktowych. Produkty muszą być zintegrowane z Ceneo i zarządzanie tym typem reklamy odbywa się przez panel Ceneo Ads.

5. Pozostałe możliwości reklamowe Ceneo Ads

W portfolio serwisu  poza klasycznymi banerami display i reklamami karuzelowymi wyświetlanymi w obrębie portalu lub sieci reklamowej znajdziemy także reklamy behawioralne, mailing, reklamę w wyszukiwarce Google, remarketing, reklamę w serwisach partnerskich Ceneo oraz reklamę wyświetlaną przy logowaniu do Panelu Ceneo.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na kolejność wyświetlania się produktów. Ceneo podaje, że aż 70% użytkowników portalu decyduje się na ofertę, która wyświetliła się w pierwszej trójce najwyżej wyświetlanych. W panelu Ceneo Ads otrzymujemy dostęp do narzędzi za pomocą których możemy licytować pozycję swoich produktów w wynikach.

Panel Ceneo Ads

Dzięki Panelowi Ceneo mamy pełną kontrolę nad ofertami produktowymi oraz kampaniami prowadzonymi za pośrednictwem serwisu. 

Panel Ceneo Ads

Jak widać na powyższej grafice – jest przejrzysty i intuicyjny. Niezbędne kroki konieczne do założenia Sklepu i zarządzania ofertami i reklamami są uporządkowane.

W Panelu Ceneo znajdziemy regulamin oraz cennik.

Cennik Ceneo Ads

Po założeniu konta w Ceneo Ads i dodaniu informacji o firmie przed użytkownikiem stoi zadanie konfiguracji sklepu oraz wybranie modelu rozliczenia. Użytkownicy, którzy chcą sprzedawać zarówno na własnej stronie (lub np. Allegro) i na Ceneo bezpośrednio korzystają z dedykowanej opcji “Mam sklep internetowy (model CPC + Kup Teraz)”. Dla użytkowników, którzy chcą sprzedawać wyłącznie za pośrednictwem Ceneo.pl jest dostępna opcja “Sprzedaż tylko na Ceneo (Kup Teraz)”.

Należy podać URL sklepu oraz URL regulaminu sklepu.
Warto dodać logo – plik powinien być w formacie JPG lub PNG, nieprzekraczającym 1 MB. Najlepszą jakość gwarantuje skala obrazu 2,5:1.

Płatności

Ceneo.pl nie wymaga podpięcia karty – właściciel konta aby dokonywać płatności za korzystanie z serwisu doładowuje konto w panelu dowolną kwotą. Może też skorzystać z przygotowanych pakietów:

Pakiety Ceneo

Dopiero po dokonaniu zakupu z “Kup Teraz” lub przeklikaniu się na stronę sklepu z konta w Ceneo zostaje pobrana prowizja lub opłata według cennika.

Allegro i Ceneo Ads – „2 w 1”

Dla tych, których głównym narzędziem do sprzedaży było Allegro i mają na nim zamieszczone wiele ofert  Panel Ceneo umożliwia połączenie konta na Ceneo z kontem Allegro i tym samym wyświetlanie w obu portalach tych samych ofert. 

Ceneo Ads – opcje reklamowe w Panelu

Wcześniej już opisaliśmy jakie formaty i formy reklamy udostępnia Panel Ceneo. Sekcja “promocja sklepu” – jak cały panel – jest uporządkowana i przejrzysta. 

W jednym miejscu możemy zarządzać promowaniem ofert które już zostały wystawione na portalu (np. licytowanie pozycji, podświetlenie oferty) jak i boksami reklamowymi, lub promowaniem ofert na stronie kategorii.

Promocja Sklepu Ceneo Ads

Kampanie reklamowe w każdej chwili można zatrzymać, wznowić lub zakończyć, a także dowolnie modyfikować ich zawartość w trakcie trwania kampanii. Kampania jest elastyczna i modyfikacje w jej treści oraz budżecie można wprowadzać bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Raport Gemius z 2021 r.

Aby zrozumieć nieco lepiej czy i jak istotna może okazać się reklama w porównywarce cenowej, przyjrzyjmy się najbardziej aktualnemu badaniu Gemius  “E-commerce w Polsce 2021”. 

Zacznijmy od zapoznania się z jego wynikami – kolejny rok z rzędu odnotowano wzrost użytkowników kupujących online. A konkretnie w 2021 r.  77% internautów dokonało zakupów przez internet. Wszyscy z nich mają niezmiennie bardzo dobrą opinię o robieniu zakupów przez internet, a nawet w stosunku do badania z 2020 r. opinia ta uległa nieznacznemu polepszeniu. 

Na pierwszorazowy zakup w danym serwisie wpływają w 45% atrakcyjna cena oraz  w 42% niskie koszty dostawy. Oba te punkty zawierają się bezpośrednio w wynikach porównywarek cenowych, które jako odrębny powód decyzji są dodatkowo wskazane przez 14% osób biorących udział w badaniu. 

Dane z Gemius

Kolejny wykres dotyczy przekonania o wiarygodności sklepu internetowego. Wśród 20% osób badanych, obecność produktu lub sklepu w rankingach i porównywarkach została wskazana wśród trzech najważniejszych aspektów, które w największym stopniu wpływają na przekonanie danej osoby o tym, czy sklep lub produkt jest wiarygodny.

Dane z Gemius

Zgodnie z przytaczanym badaniem, wyniki z porównywarek cenowych oddziałują najsilniej na użytkowników w wieku 35-49 lat, kolejno na użytkowników 50+, 25-34 i w najmniejszym stopniu na użytkowników poniżej 24 roku życia.

Dane z Gemius

Co istotne, zgodnie z danymi demograficznymi grupa użytkowników w wieku 34-49 lat stanowi największy segment osób kupujących za pomocą internetu – 34%.

Dane z Gemius

Co wynika z tych danych dla Przedsiębiorców działających na polskim rynku?

Poza tradycyjnymi kanałami reklamy, warto korzystać z nowych rozwiązań, zwłaszcza przyjrzeć się reklamie na Ceneo jako źródłu dodatkowego, kalorycznego ruchu. Co istotne, porównywarkę odwiedzają osoby, które już podjęły decyzję o zakupie i są w trakcie poszukiwania  oferty, która będzie najbardziej korzystna, a produkt wysoko oceniony. Oznacza to, że ruch pochodzący z tego źródła będzie miał wysoki współczynnik konwersji.

Podsumowanie

Podsumowując powyższe, panel Ceneo jest przejrzystym narzędziem, umożliwiającym elastyczne zarządzanie ofertami i reklamą produktów. Dzięki integracji z Allegro nie trzeba powielać działań polegających na zamieszczaniu ofert na dwóch oddzielnych portalach, co jest nie lada usprawnieniem. Co więcej dzięki obecności na tym portalu możemy dotrzeć do użytkowników z zamiarem kupna z odpowiednim produktem i w odpowiednim czasie.

Według raportu Gemius dotyczącego e-commerce w Polsce w 2021 r, potencjał reklamowania swoich produktów w porównywarce jaką jest Ceneo jest znaczący.

Ruch płynący z porównywarki do sklepu ma wyższy współczynnik konwersji niż w innych płatnych kanałach. Jest to spowodowane faktem, iż użytkownicy odwiedzający stronę są już zdecydowani na zakup. W związku z tym emitowanie reklamy na Ceneo może się okazać dodatkowym źródłem wartościowego ruchu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Z performance marketingiem jestem związana od 2018 r. Dane, tabelki, wykresy i analizy to mój świat. W pracy z Klientem ważne jest dla mnie, żeby dokładnie zrozumieć jego perspektywę, potrzeby i oczekiwania. Z wykształcenia jestem psycholożką i prawniczką. Psychoanaliza jako metoda leczenia, bohaterka kina i literatury to mój konik. Należę do grona osób, które uważają, że fajnie jest nazywać zwierzaki ludzkimi imionami i sama mam dwa psiaki - Danusię i Krysię.