Google Ad Grants
Google oprócz oferowania rozwiązań dla biznesu i rozwijania nowych technologii, wspiera też inicjatywy charytatywne i rozwój organizacji non-profit. Dzięki swoim rozwiązaniom chce pomagać im w nawiązywaniu współpracy z aktywnymi wolontariuszami i w zdobywaniu darowizn na cele dobroczynne. Google Ad Grants to program dedykowany organizacjom non-profit, dzięki któremu organizacja może uzyskać fundusze na prowadzenie kampanii reklamowych w Google AdWords. Obecnie Google współpracuje z ponad 20000 organizacjami non-profit w ponad 50 krajach.
Co można zyskać?
Dzięki uczestnictwu w programie Google Ad Grants organizacja może otrzymać $10 000 USD miesięcznie na kampanie AdWords. Daje to możliwość skutecznego reklamowania działań organizacji w sieci wyszukiwania.
Google oferuje konta Google Ad Grants w formie zwykłego konta AdWords i konta AdWords Express wychodząc naprzeciw osobom, którym brakuje wiedzy, aby zarządzać zwykłym kontem. Niemniej jednak, konta programu Ad Grant mogą być obsługiwane przez zewnętrznych menedżerów, czyli można powierzyć swoje konto specjalistom.
Kryteria uczestnictwa w Google Ad Grants
Aby otrzymać grant na reklamę w wyszukiwarce organizacja musi spełniać kilka warunków.
Po pierwsze organizacja musi mieć ważny status organizacji charytatywnej oraz zgłosić się do programu Google dla Organizacji Non-Profit. Działalność uczestnika programu musi mieć wyłącznie cele dobroczynne i być z nimi zgodna. Dodatkowo, organizacja musi posiadać domenę, na którą trafią odbiorcy po kliknięciu z reklamę.
Ponadto, aby utrzymać konto Google Ad Grants, należy spełniać szereg technicznych wymagań dotyczących prowadzonych kampanii.
Konto Google Ad Grants musi mieć ustawione kierowanie geograficzne na rejony objęte działalnością danej organizacji. Dodatkowo każda kampania powinna zawierać co najmniej dwie aktywne grupy reklam, a każda grupa reklam dwa aktywne teksty reklamowe. Powinny tez być dodane co najmniej dwa rozszerzenia linków do podstron.
Co ważne, Google stara się dbać o jakość wyświetlanych reklam z kont grantsowych, dlatego w każdym miesiącu CTR (współczynnik klikalności) musi być na poziomie co najmniej 5%. Google uspokaja jednak, że w przypadku niższego CTR nie usuwa od razu konta, a jedynie ostrzega, że taka sytuacja ma miejsce. Dopiero po 2 miesiącach nie osiągania minimalnego progu, konto zostaje likwidowane.
Google zastrzega sobie, że w przypadku stwierdzenia naruszenia zasad programu Google Ad Grants może zawiesić konto bez ostrzeżenia, a jego przywrócenie będzie możliwe dopiero po spełnieniu wymaganych warunków.
Ograniczenia
W ramach prowadzonych działań AdWords dozwolone są tylko reklamy tekstowe kierowane na słowa kluczowe. Ponadto, reklamy nie mogą być wyświetlane w sieci reklamowej ani w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania, a maksymalny CPC (koszt kliknięcia), który można ustawić to $2 USD. Ograniczenie stawki nie obowiązuje jednak w przypadku, w którym na koncie określone jest działanie powodujące konwersję i wykorzystywane jest ustalanie stawek o nazwie „Maksymalizacja liczby konwersji”, która określa stawki automatycznie.
Google Ad Grants to doskonała szansa dla fundacji i organizacji non-profit do rozszerzania swoich działań reklamowych. Dzięki finansowaniu reklam AdWords organizacja może dotrzeć do wielu osób zainteresowanych działalnością charytatywną i akcjami dobroczynnymi.