Kreacje DV360 – wyświetlanie reklam na podstawie danych

Image Description
Martyna Drażba
pt. 20.09.2019

Usługa Display & Video 360 została stworzona po to, by móc efektywnie prowadzić kampanię reklamową w jednym miejscu. Narzędzie ma na celu przede wszystkim zapewnić kompleksową obsługę kampanii. Jednym z czynników, który wpływa na sukces prowadzonych działań są skuteczne reklamy i  dotarcie dzięki nim do właściwych osób. Kreacje DV360 wyświetlane na podstawie danych z pewnością nam w tym pomogą. Jakie formaty niestandardowych grafik wyświetlanych na podstawie danych możemy wyróżnić i do czego one służą? Przekonajmy się, zapraszam do lektury!

Kreacje DV360 wyświetlane na podstawie danych- najważniejsze informacje

Wykorzystanie kreacji wyświetlanych na podstawie danych daje możliwość tworzenia dedykowanego wyglądu i zawartości kreacji w odniesieniu do różnych segmentów klientów. W związku z tym możliwe staje się kierowanie jednego przekazu reklamowego przykładowo do osób powyżej 30. roku życia, a wyświetlanie innej kreacji osobom poniżej 30 lat. Dodatkowo, zmiany dowolnego elementu kreacji dynamicznej nie stanowią żadnego problemu. Można przekształcić zarówno tekst wezwania do działania, adres URL, jak również grafiki.

Zalety kreacji DV360 wyświetlanych na podstawie danych

Niestandardowe kreacje, które w usłudze DV360 mogą wyświetlać się na podstawie danych, mają niewątpliwie wiele zalet. Przede wszystkim chodzi o efektywne tworzenie kreacji. Możemy utworzyć jeden niestandardowy format, a za pomocą narzędzi DV360 zastępować na bieżąco treści aktywnej reklamy. Kolejną korzyścią jest możliwość precyzyjnego trafikowania. Oznacza to, iż nie musimy sprawdzać wielu wariantów kreacji z różnym przekazem reklamowym, aby przekonać się, który jest lepszy. W tym przypadku wystarczy pojedyncza kreacja.  Zaletą jest również fakt, iż dzięki korzystaniu z reguł dynamicznych, konkretnemu użytkownikowi w danym momencie wyświetla się odpowiednia reklama o dopasowanej zawartości. Tworzenie kreacji jest również bardzo proste.

Metody działania

Kreacje wyświetlane na podstawie danych oraz automatyzacja kupowania w DV360 dają możliwość, aby prowadzić skuteczne kampanie reklamowe. Opcja ta brzmi naprawdę zachęcająco, lecz jej wdrożenie może początkowo sprawić pewne kłopoty. By uniknąć trudności, dobrze jest poznać wskazane metody działania:

  1. Przede wszystkim należy zaznajomić się z wszelkimi dostępnymi informacjami, a następnie wybrać odpowiednie bazy danych. Dzięki temu możemy zebrać odbiorców i podzielić ich na segmenty. Kolejnym krokiem jest zdecydowanie, gdzie i kiedy chcielibyśmy pojawić się z naszym przekazem reklamowym. Gdy uda nam się dotrzeć do wybranych klientów, trzeba upewnić się, jak na to zareagują.
  2. Zaleca się opracować właściwą strategię reklamową opartą na danych. Ten krok polega na selekcji istotnych informacji, które zgromadziliśmy wcześniej. Istotne jest, aby dopasować dane do wybranego celu biznesowego. Następnie decydujemy, co i w jaki sposób chcielibyśmy mierzyć w naszej kampanii. Na tej podstawie możemy już opracować wszystkie szczegóły nadchodzącej pracy, zwłaszcza harmonogram działań.
  3. Gdy mamy już omówione wszystkie ustalenia odnośnie kampanii, możemy przejść do przygotowania kreacji. Format niestandardowy przygotowuje się w oparciu o Google Web Designera lub korzystając z formatów kreacji wyświetlanych na podstawie danych, które wbudowane są w DV360. Na tym etapie powinno ustalić się, jakie elementy kreacji mają się dynamicznie zmienić w zależności od danych. Przekształcenia będą odbywać się na podstawie sygnałów danych otrzymywanych z zebranych uprzednio informacji.
  4. Kolejnym etapem jest utworzenie odmian kreacji i reguł dynamicznych.
  5. Jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały już zrealizowane, czas rozpocząć kampanię. Istotne jest, aby przypisać kreacje, które będą wyświetlać się na podstawie danych do elementów zamówienia, by je trafikować. Jeżeli to możliwe, spróbuj najpierw uruchomić kampanię na próbę. Przetestuj, czy wszystkie ustawienia są w porządku. Sprawdź, czy kierowanie mediów kooperuje z regułami dynamicznymi, a dane do raportów są zbierane prawidłowo.
  6. Pamiętaj, aby po starcie kampanii na bieżąco analizować jej wyniki, wprowadzać konieczne zmiany i ją optymalizować.

Kreacje DV360 – formaty wyświetlane na podstawie danych

Usługa DV360 umożliwia korzystanie z trzech formatów kreacji, które wyświetlane są na podstawie danych. Są to: panorama, karta wskazówek oraz pusta plansza. Doskonale sprawdzają się one, by zwiększyć świadomość marki. Przed rozpoczęciem używania kreacji należy dodać zasoby powiązane z marką i dopasować je do wybranych celów, a także odbiorców.

Kreacje wyświetlane na podstawie danych obsługują następujące rozmiary grafik:

kreacje dv360

Panorama

Format ten zawiera 3 przesuwane ramki treści. Odbiorcy mogą je przewijać, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat Twojej marki.

kreacje dv360

Karta wskazówek

Przetestuj ten format kreacji, jeśli chcesz przedstawić użytkownikom najważniejsze właściwości produktu, czy też usługi. Dzięki trzem ramkom, które można przesunąć do dołu, odbiorca będzie miał szansę zobaczyć o Tobie jeszcze więcej informacji.

kreacje dv360

Pusta plansza

W tym przypadku należy dodać kreację, logo marki, obraz tła, nagłówek i przycisk wezwania do działania.

kreacje dv360

Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie dokładnie zasoby umieścić w reklamie, zajrzyj tutaj.

Reguły dynamiczne

Reguły dynamiczne kreacji wyświetlanych na podstawie danych w usłudze DV360 dają możliwość, by dotrzeć do odpowiedniego użytkownika ze spersonalizowanym komunikatem reklamowym. Opcja ta nie jest konieczna. Jeśli z niej nie skorzystasz, wszystkie reklamy, które będą w obszarze roboczym, zostaną w taki sposób zoptymalizowane, by odbiorcy wyświetliła się kreacja, w którą będzie chciał kliknąć.

Obecnie jedynymi kreacjami w DV360, które obsługują reguły dynamiczne, są te, które wyświetlają się na podstawie danych. Dzięki tego typu kreacjom możliwe jest, by kierować reklamy dopasowane do różnych segmentów klientów. Sygnały określają, w jaki sposób chcesz kierować przekaz reklamowy. Do sygnałów zalicza się odbiorców, kontekst, a także warunki, które definiują, do jakiego segmentu należy konsument. Aby określić segment klientów, należy wybrać przynajmniej jeden sygnał. Każdy sygnał będzie dodany do dynamicznego pliku danych jako unikatowy segment klientów.

Typy sygnałów

Do typów sygnałów możemy zaliczyć:

  • listy odbiorców – tego typu sygnał dodaje się w celu utworzenia segmentu, który oparty jest o własną listę odbiorców lub grupy odbiorców utworzonych przez Google. Do grup stworzonych przez Google zalicza się odbiorców o podobnych zainteresowaniach oraz odbiorców na rynku.
  • kategorie – zalicza się tu branże i kategorie treści na stronach wydawcy. Są to np. „Jedzenie i napoje”, „Sztuka i rozrywka”. Element zamówienia można kierować na szerokie kategorie, po czym wybrać kreację wyświetlaną na podstawie danych z przekształceniem w wybranych podkategoriach. Sygnał „kategoria” stosuje się również po to, by wyznaczyć kreację pasującą kontekstowo.
  • lokalizacje – sygnał tego typu można stworzyć zarówno na podstawie krajów, miast, stanów, czy też kodów pocztowych.
  • harmonogram – sygnał typu „harmonogram” pozwala stworzyć segment według godzin oraz dat.
  • element zamówienia – możesz dodać ten sygnał, jeżeli chcesz, by odmiany pokazywały się wtedy, gdy wyświetlenie zostanie kupione przez wyznaczony element zamówienia.

Kierowanie elementów zamówienia

Kierowanie elementów zamówienia w usłudze DV360 stanowi kto, gdzie i kiedy zobaczy dane wyświetlenie. Dzięki regułom dynamicznym wiadome stanie się, która reklama pojawi się w danym wyświetleniu. Kreacje wyświetlane na podstawie danych używają reguł dynamicznych w kolejności ich ważności. Gdy żadna z założonych reguł nie spełni się, wyświetlona zostanie odmiana „Wszyscy pozostali”. Odmiana ta spowoduje, iż odbiorcom ukaże się podstawowa kreacja z przekazem, który będzie pasował do wszystkich odbiorców. Przykładowo, jeżeli wśród naszych odbiorców są osoby zainteresowane modą, pokażemy im kreację z najnowszą kolekcję zimowych kurtek. Jeśli założone przez nas reguły nie zostaną spełnione, użytkownikom wyświetli się kreacja ogólna, np. informująca o dostawie za 0 zł, czy wysyłce zamówienia w 24h.

Podsumowanie

Usługa DV360 daje mnóstwo możliwości, by dotrzeć do klientów. O jej zaletach pisaliśmy w tym artykule. Wybrane kreacje DV360 wyświetlane na podstawie danych to bez wątpienia kolejna opcja, z której powinno się skorzystać. Dzięki niej możemy wyświetlić dokładnie to, co chcemy odpowiedniej osobie. To sprawi, że wykorzystamy swój potencjał i nie przepalimy budżetu na testy.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!