Na początku listopada 2021 roku ukazała się nowa usługa proponowana przez Google, która pozwala reklamodawcom na znaczne podniesienie liczby konwersji, średnio o 13% przy zachowaniu podobnego kosztu działania. Mowa o kampanii Performance Max. Dane o efektach kampanii zbierane były na całym świecie w okresie lipiec-wrzesień 2021 roku. Testy okazały się być na tyle satysfakcjonujące, że wszyscy reklamodawcy mogą już korzystać z nowości oferowanej przez system Google Ads. Jak wygląda kampania Performance Max, dlaczego warto ją ustawić i w jaki sposób to zrobić? Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami.
Performance Max – najważniejsze informacje
Zanim wyjaśnimy, jak działa omawiana w dzisiejszym wpisie kampania, musimy zrozumieć w jakim celu została stworzona. Pochylmy się zatem nad przemianami, które zaszły w klientach na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zauważa się bowiem ciągłą zmienność ścieżki zakupowej konsumenta oraz to, że użytkownicy wykorzystują rosnącą liczbę kanałów, by wejść w interakcję z usługodawcami. Co za tym idzie, reklamodawcy muszą korzystać z coraz to nowszych aktywności i wielu z nich stawia na automatyzację w swoich działaniach. Pozwala ona śledzić zmiany popytu oraz na bieżąco podpierać się nowymi możliwościami związanymi z poprawą skuteczności pracy.
Google wyszło więc naprzeciw zmieniającym się potrzebom reklamodawców i wprowadziło nowy typ kampanii – Performance Max. Dzięki niej w ramach jednej kampanii mamy możliwość wyświetlać swoje reklamy we wszystkich usługach – na YouTube, w sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, w Gmailu, na Mapach Google oraz na kartach Discover. Kampania korzysta właśnie ze wspomnianej już automatyzacji, by pomóc biznesom generować większą liczbę konwersji.
Dlaczego już teraz warto uruchomić tę kampanię?
Tak jak zostało wspomniane wcześniej, omawiana usługa pojawiła się stosunkowo niedawno, ale już teraz możemy stwierdzić, że jest to bardzo ważna i przyszłościowa kampania. Opiera się ona między innymi na inteligentnych kampaniach produktowych oraz kampaniach lokalnych, a więc pełni te same funkcje, lecz równocześnie zapewnia dodatkowe statystyki odnośnie zasobów reklamowych i automatyzacji. Zespół Google ogłosił, iż niebawem inteligentne kampanie produktowe mają zostać zaktualizowane do kampanii Performance Max. Dlaczego? Według przeprowadzonych badań, reklamodawcy mają szansę osiągnąć w ten sposób średni wzrost wartości konwersji o 12% przy takim samym lub nawet wyższym zwrocie z nakładów na reklamę. Ręczną aktualizację swoich kampanii będzie można przeprowadzać za pomocą jednego kliknięcia już od kwietnia. W kolejnych miesiącach (lipiec-wrzesień) nastąpi automatyczna aktualizacja, która zakończy się pod koniec września. Zalecamy zatem, by wdrożyć kampanię już teraz, by zdobywać pierwsze dane do późniejszej optymalizacji.
Tworzenie kampanii
Uruchomienie kampanii Performance Max jest intuicyjne i zajmuje krótką chwilę. Przejdźmy wspólnie przez ten proces. Standardowo, zaczynamy od wyboru celu kampanii, a następnie jej typu:
Po kliknięciu w „Performance Max” przechodzimy do wyboru konta Merchant Center, by móc promować produkty z witryny, a także kraj, w którym chcemy je sprzedawać. Ten krok można pominąć, jeśli nie prowadzimy sklepu online. Kolejno określamy budżet – wpisujemy średnią dzienną kwotę, jaką chcemy przeznaczyć na kampanie. Następny etap polega na określeniu stawek. Mamy tu do wyboru maksymalizację liczby konwersji (z lub bez docelowego CPA) lub maksymalizację wartości konwersji (z lub bez docelowego ROAS). Musimy także uzupełnić pozostałe ustawienia kampanii, takie jak lokalizacja, język, harmonogram reklam, czy zakres czasowy trwania kampanii.
Performance Max – zasoby
Po wypełnieniu najważniejszych danych dotyczących kampanii, możemy wreszcie przejść do najważniejszego kroku, jakim jest dodanie grupy zasobów. Jakie zasoby możemy załączyć? Poniżej szczegółowa lista:
- końcowy URL
- obrazy (maksymalnie 15)
- logo (maksymalnie 5)
- wideo (maksymalnie 5)
- nagłówki (maksymalnie 5)
- długie nagłówki (maksymalnie 5)
- 1 tekst reklamy o długości 60 znaków
- maksymalnie 4 inne teksty (do 90 znaków)
- wezwanie do działania
- nazwa firmy
Po wypełnieniu wszystkich pół mamy możliwość podejrzeć, jak będzie prezentowała się nasza reklama w każdym z możliwych umiejscowień.
Performance Max – sygnał dotyczący odbiorców
Jeśli chcesz szybciej trafić do odpowiednich użytkowników, zastosuj sygnał dotyczący odbiorców, który ulepsza automatyzację. Utwórz lub dodaj listę odbiorców, która zostanie wykorzystana jako punkt wyjścia do szukania nowych użytkowników w usługach Google. Dzięki temu zasygnalizujemy, które grupy mogą być w większym stopniu zainteresowane naszym produktem lub usługą. To nie jedyna korzyść z wgrania tego sygnału. Ten ruch pozwoli nam przede wszystkim zoptymalizować i zwiększyć skuteczność naszej kampanii.
Możesz skorzystać z list odbiorców, którzy weszli już kiedyś w interakcję z Twoją firmą. Posłużyć do tego mogą następujące listy:
- użytkowników witryny
- użytkowników aplikacji
- lista klientów (np. listy e-mailowe)
- listy widzów filmów
Oprócz tego sygnał dotyczący nowych odbiorców może być oparty na:
- segmentach niestandardowych (podane przez Ciebie słowa kluczowe, adresy URL lub nazwy aplikacji)
- danych demograficznych
- dodatkowych segmentach odbiorców (zdarzenia z życia; podobne zainteresowania; odbiorcy na rynku)
Po dodaniu wszystkich zasobów, możemy przejść do następnego kroku, jakim są rozszerzenia kampanii. Do kampanii Performance Max dodajemy dokładnie takie same rozszerzenia, jak w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania.
Dobre praktyki
Kampania Performance Max jest stosunkowo nową, wciąż udoskonalaną usługą. Reklamodawcy nie mają zatem zbyt wielu opcji na jej optymalizowanie, choć będą się one z pewnością na bieżąco pojawiać. Przedstawimy kilka wskazówek, które obecnie mogą pomóc osiągnąć jak najlepsze wyniki z prowadzonej kampanii.
- Testuj – nie ma jednego sprawdzonego przepisu na idealną kampanię, która sprawdzi się tak samo dobrze u każdego reklamodawcy. Nie pozostaje więc nic innego, jak próbować wdrażać różne rozwiązania. Testować możemy zarówno grupy zasobów, jak i sygnały dotyczące odbiorców.
- Wykluczaj – możesz wykluczać adresy URL, na które nie chcesz kierować swoich reklam. Kolejną dobrą praktyką jest wykluczenie produktów, które nie konwertują. Jeśli zauważysz, że któryś dzień lub pora dnia jest niekorzystna dla Twojej kampanii, skorzystaj z harmonogramu reklam i zawęź działania do optymalnego zakresu czasu. Ciekawą i przydatną opcją, która jak na razie nie jest dostępna dla każdego reklamodawcy (działa wyłącznie wśród reklamodawców, którzy mają przypisanego opiekuna Google), jest dodawanie wykluczających słów kluczowych, na które nie chcemy wyświetlać reklam.
- Oceniaj – by ocenić skuteczność kampanii skorzystaj z zakładki statystyki, gdzie masz wgląd do aktualnych trendów. Możesz również przejrzeć raport miejsc docelowych, by przekonać się, w jakich miejscach docelowych wyświetlane są Twoje reklamy.
Kampania Performance Max – zalety
Dzięki kampanii Performance Max możesz znaleźć większą liczbę klientów, którzy chętnie dokonają pożądaną przez Ciebie konwersję. W ustawieniach kampanii możesz dostosować cele, które mają znaczenie dla Twojego biznesu i umożliwią maksymalizację wartości lub liczby konwersji. Co więcej, poprzez wyświetlanie reklam w całym ekosystemie reklamowym Google możesz w jednym czasie zwiększyć zaangażowanie klientów w różnych miejscach. Kampania Performance Max korzysta z danych o zamiarach i preferencjach konsumentów, które aktualizowane są w czasie rzeczywistym. W połączeniu z sygnałami dotyczącymi odbiorców, które możesz dodać do kampanii, system stara się dotrzeć do nowych, często nieoczekiwanych odbiorców.
Co jeszcze możesz zyskać dzięki korzystaniu z kampanii Performance Max? Kampania dostarcza szczegółowe statystyki o skuteczności zasobów, np. informuje, które kreacje są warte optymalizowania oraz nowe statystyki, przykładowo mówiące o nasilających się trendach wyszukiwania. Dzięki dostępnym danym masz możliwość analizować skuteczność oraz opracować strategię swojej działalności. Więcej informacji o zaletach kampanii możesz przeczytać tutaj.
Podsumowanie
Performance Max to typ kampanii, który umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam w całym ekosystemie reklamowym Google za pomocą jednej kampanii. Pomaga im optymalizować skuteczność, przede wszystkim dzięki zmniejszeniu złożoności kosztów potrzebnych do zarządzania wieloma typami kampanii. W tej kampanii większa część budżetu jest dynamicznie przydzielana do kanału o wyższej skuteczności. Warto już teraz wdrożyć nową usługę do swojego konta Google Ads, gdyż jeszcze w tym roku ma ona zastąpić znaną już wszystkim inteligentną kampanię produktową. Kampania Performance Max to tylko jedna z nowości, która została udostępniona przez Google w zeszłym roku. Więcej ciekawostek o innowacjach w panelu Google Ads możesz przeczytać w tym artykule.