Planer kampanii w sieci reklamowej – zaplanuj kampanię displayową

Image Description
Martyna Drażba
wt. 13.03.2018

Planer kampanii w sieci reklamowej

Jak zapewne wiesz, w Google możemy wyróżnić kilka typów kampanii reklamowych, które mogą pomóc promować Twój produkt, czy usługę. Wybór jednej z nich zależy przede wszystkim od celu reklamowego, którym się kierujesz. Najpopularniejsze typy kampanii to te skierowane na sieć wyszukiwania lub sieć reklamową. Aby pomóc Ci zbudować strukturę kampanii w sieci wyszukiwania, Google udostępnia odpowiednie narzędzie, jakim jest Planer słów kluczowych. Dzięki niemu możesz sprawdzić popularność wyszukiwanych haseł i zdecydować, na które z nich warto wyświetlać swoje reklamy oraz jaka cena za kliknięcie będzie odpowiednia. Jeśli zaś chodzi o sieć reklamową, niezwykle użytecznym instrumentem, z którego warto skorzystać, jest Planer kampanii w sieci reklamowej. Oto podstawowe informacje, jakie warto o nim wiedzieć.

Czym jest Planer kampanii w sieci reklamowej?

Planer kampanii w sieci reklamowej to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google AdWords, które pomoże Ci lepiej i dokładniej zaplanować kampanię. Dzięki Planerowi możesz bez problemu znaleźć nowe propozycje grup reklam, jak również dowiedzieć się, jakie są przewidywania odnośnie skuteczności reklam. Co więcej, Planer udostępnia w panelu informacje dotyczące prognoz zasobów reklamowych zgodnie z ustawionymi przez Ciebie stawkami oraz budżetem. Zadaniem Planera jest pomoc w  przedstawieniu jak najlepszych propozycji kierowania oraz prognoz ruchu w docelowych witrynach.

Planer kampanii w sieci reklamowej

W jaki sposób działa Planer kampanii w sieci reklamowej?

Aby zacząć przygodę z Planerem kampanii w sieci reklamowej, nie potrzebujesz posiadać wielu informacji. Wystarczy, że wiesz, jaką stronę docelową chcesz reklamować. Plusem byłaby znajomość zainteresowań odbiorców tej witryny, ale nie jest ona konieczna. Planer, znając adres strony lub zainteresowania jej użytkowników, udostępnia wszelkie niezbędne dane, które pomogą Ci podjąć decyzję odnośnie ustawień przyszłej kampanii. Przede wszystkim będziesz mógł poznać prognozę skuteczności Twojego planu, propozycje kierowania kampanii oraz historię kosztów i proponowane miejsca docelowe wyświetlania Twoich reklam. Sprawdź krok po kroku, jak zaplanować kampanię w sieci reklamowej.

Planer kampanii w sieci reklamowej

Dlaczego warto korzystać z Planera kampanii w sieci reklamowej?

Używanie Planera kampanii w sieci reklamowej niesie za sobą mnóstwo korzyści:

  • Pierwszą z nich odkryjesz na początku planowania kampanii – dostaniesz propozycje słów kluczowych, miejsc docelowych witryn, na których warto się reklamować oraz porady dotyczące kierowania reklam na różnych odbiorców.
  • Możliwość sprawdzenia profilu swoich przyszłych odbiorców w zależności od przyjętych ustawień. Dowiesz się, jak duży byłby zasięg Twojej kampanii, kto byłby Twoim odbiorcą docelowym (płeć, wiek użytkownika) i na jakim urządzeniu reklamy byłyby skuteczniejsze. Dowiesz się także, jakie są zainteresowania odbiorców.
  • W podjęciu decyzji odnośnie ustawień kampanii z pewnością pomoże Ci informacja o poprzednich wynikach, czy też historycznych kosztach. Na ich podstawie będziesz mógł zdecydować, jakie stawki będą odpowiednie do przyjętego wcześniej budżetu.
  • Kolejne udogodnienie to widok na prognozy skuteczności. Będziesz mógł sprawdzić jakie są przewidywania co do skuteczności Twojej przyszłej kampanii, w zależności od poziomu budżetu i ustawionych stawek. Planer umożliwi Ci zmienianie zarówno stawek, jak i filtrów, by prognoza skuteczności była jak najbardziej optymistyczna.
  • Zaletą, która przemawia za korzystaniem z Planera kampanii w sieci reklamowej, jest możliwość pobrania utworzonego planu. Plik można wyeksportować, a następnie podzielić się nim z klientem, czy współpracownikiem.

Wszystkie propozycje, które wyświetlą Ci się na poszczególnym etapie planowania nowej kampanii, są podawane w czasie rzeczywistym. Każda z nich obejmuje prognozy wyświetleń i przewidywany zasięg dotarcia do użytkowników. Wymienione zostały oczywiście jedynie najważniejsze korzyści płynące z używania Planera kampanii w sieci reklamowej. Z pewnością znajdziesz mnóstwo innych, które ułatwią Ci zakładanie kampanii.

Przykład uzyskanych danych dla odbiorców zainteresowanych tematem „Reklama i marketing”

Planer kampanii w sieci reklamowej

Podsumowanie

Planer kampanii w sieci reklamowej z pewnością pomoże Ci w podjęciu właściwych decyzji co do ustawień nowej kampanii. Pamiętaj, że narzędzie to lepiej traktować jako wskazówkę. Od Ciebie zależy, czy postąpisz zgodnie z zaleceniami Planera. Używając go, poznasz potencjał swoich reklam i będziesz w stanie ocenić, która z nich w największym stopniu spełnia Twoje oczekiwania. Ważne jest jednak, abyś testował swoje pomysły, nie bał się eksperymentować i dostosowywał swoje reklamy do zmieniających się potrzeb, zainteresowań odbiorców oraz aktualnych trendów wyszukiwania haseł. Życzymy skutecznego planowania kampanii z Planerem kampanii w sieci reklamowej!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (4 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Moja przygoda z marketingiem internetowym zaczęła się dosyć niedawno, jednak już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Może dlatego, że jestem sympatyczna... albo marketing jest taki fajny. W pracy zamieniam się w Performance Specialist, ponieważ zajmuję się prowadzeniem kampanii zarówno w Google Ads, jak i w mediach społecznościowych. Uważam, że wszystkie branże są interesujące i w każdej da się wprowadzić ciekawe rozwiązania. W wolnym czasie lubię zwiedzać świat z porządnym kryminałem w ręku, zajadać się pizzą i otaczać ludźmi z dobrym poczuciem humoru!