Rozszerzenia reklam AdWords – wszystko co powinieneś wiedzieć

Image Description
Karolina Rusek
pt. 13.10.2017

Rozszerzenia reklam AdWords

Czym są rozszerzenia reklam? Są to uzupełniające informacje, które możemy umieścić pod reklamą tekstową. Dzięki nim możemy urozmaicić wyświetlaną reklamę, zamieszczając dodatkowe informacje o firmie lub o oferowanych produktach i usługach, których nie umieściliśmy w opisie np. ze względu na limit znaków.

Bezdyskusyjną korzyścią płynącą z dodawania rozszerzeń jest możliwość rozbudowania reklamy, aby  zajmowała większy obszar i była lepiej widoczna. Co więcej, dodawanie rozszerzeń nic nie kosztuje, a zajmując większą powierzchnie reklamową, jest większa szansa, na zainteresowanie użytkowników i podniesienie współczynnika klikalności.

Dostępnych jest wiele wariantów rozszerzeń, które możemy wykorzystać. Dobór odpowiednich zależy oczywiście od rodzaju działalności, którą chcemy reklamować. Nie wszystkie rozszerzenia bowiem nadają się do wszystkich biznesów.

Rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenie linków do podstron umożliwia dodanie do reklamy dodatkowych linków, kierujących użytkownika na odpowiednią stronę w witrynie. Po kliknięciu użytkownik jest przenoszony do wybranych stron np. na podstronę konkretnego produktu lub kontaktu.

Rozszerzenie linków do podstron AdWords

To, jak wyglądają rozszerzenia pod reklamą, zależy od wielu czynników np. na jakim urządzeniu będą wyświetlane i na jakiej pozycji będzie znajdowała się reklama. Na komputerze może wyświetlać się od 2 do 6 linków, które mogą znajdować się w jednym lub w dwóch wierszach. Na urządzeniach mobilnych i tabletach może pojawić się nawet do 8 linków w układzie karuzeli. Linki do podstron mogą pojawiać się w reklamach wyświetlanych zarówno na górze jak i na dole wyników wyszukiwania Google.

Rozszerzenia linków do podstron

Podczas konfigurowania linków do podstron należy ustawić opis linku i adres URL. Tekst linku może mieć maksymalnie 25 znaków, ale opcjonalnie do dyspozycji są jeszcze dwie linijki tekstu po 35 znaków, gdzie możemy opisać czego mogą spodziewać się użytkownicy po kliknięciu w link.

Rozszerzenia objaśnień

To dodatkowe informacje o firmie i oferowanych usługach, które dodajemy do reklamy. Mają na celu wyróżnienie unikalnych ofert świadczonych przez firmę np. darmowa dostawa czy 2 lata gwarancji. Tak samo jak w przypadku rozszerzenia linków, rozszerzenia objaśnień mogą wyświetlać się w różnej konfiguracji w zależności od czynników takich jak np. urządzenie, na którym reklamy są wyświetlane.

Rozszerzenie objaśnień AdWords

Jeśli chodzi o sprawy techniczne, każde rozszerzenie może mieć maksymalnie 25 znaków i niedozwolone jest używanie wykrzykników w ogóle, a znaków interpunkcyjnych na początku tekstu.

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia informacji w witrynie

Umożliwiają uzupełnienie dodatkowych szczegółów oferty firmy. Ponownie mamy możliwość dodania informacji, powiększając obszar, który zajmuje nasza reklama i informując klienta o produktach lub usługach.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji składają się z wybranego nagłówka i minimum 3 wartości, będącymi szczegółami danej kategorii. Dodając to rozszerzenie mamy do wyboru domyślne nagłówki: Udogodnienia, Marki, Kursy, Kierunki studiów, Miejsca, Polecane hotele, Ubezpieczenia, Modele, Okolice, Usługi, Programy, Style, Typy.

Rozszerzenia informacji w witrynie AdWords

Reklamy, które wyświetlają się na komputerze mogą zawierać do dwóch nagłówków, podczas gdy na urządzeniach mobilnych i tabletach tylko jeden. Zalecane jest jednak ustawienie jak największej ilości nagłówków i informacji zgodnych z oferowanymi usługami – AdWords posiada swój algorytm, dzięki któremu decyduje, który nagłówek wyświetlić.

Rozszerzenia połączeń

Rozszerzenia połączeń umożliwiają dodanie numeru kontaktowego do wyświetlanej reklamy, dzięki któremu użytkownik może bezpośrednio skontaktować się z firmą z poziomu reklamy. Jeśli reklama wyświetla się na urządzeniu umożliwiającym wykonywanie połączeń, użytkownik klikając w numer telefonu lub przycisk zadzwoń, wykonuje od razu połączenie na podany numer. Aby numer mógł się wyświetlać w rozszerzeniu, musi zostać wcześniej zweryfikowany przez Google.

Rozszerzenia połączeń

Warto upewnić się, że połączenia wykonywane za pomocą numeru telefonu wyświetlanego w reklamie, będą rejestrowane i będziemy mogli je uwzględnić w raportach. Dzięki temu będzie można mierzyć skuteczność tego zabiegu.

Rozszerzenia połączeń AdWords

Rozszerzenia wiadomości

To kolejne rozszerzenie wspomagające konwersję. Rozszerzenie wiadomości działa tylko na urządzeniach mobilnych i umożliwia wysłanie SMS do firmy bezpośrednio z poziomu reklamy. Po kliknięciu w odnośnik, użytkownik zostaje przekierowany do swojej aplikacji obsługującej wiadomości SMS, w której jest już wpisany numer odbiorcy oraz treść wiadomości ustawiona wcześniej przez nas. Wystarczy, że użytkownik kliknie przycisk „Wyślij” i dostajemy wiadomość, że osoba ta jest zainteresowana ofertą.

Rozszerzenia wiadomościRozszerzenia wiadomości w AdWords

Podczas dodawania rozszerzenia wiadomości ustawiamy takie podstawowe parametry jak nazwa firmy i numer telefonu, na który mają być wysyłane SMSy. Dodatkowo uzupełniamy tekst rozszerzenia, czyli treść, która jest widoczna w wyświetlanej reklamie. Warto tutaj poinformować użytkownika, że właśnie dzięki kliknięciu w to pole będzie mógł wysłać SMSa. Ostatnie pole to tekst wiadomości, czyli treść SMSa, który zostanie do nas nadany.

Rozszerzenie wiadomości AdWords

Rozszerzenia lokalizacji

Pozwalają na wyświetlanie lokalizacji firmy w reklamie. Dzięki temu użytkownicy mogą zobaczyć adres firmy, miejsce na mapie oraz w jakiej odległości od nich się znajduje (odległość tylko na urządzeniach mobilnych).  Aby było możliwe wyświetlanie lokalizacji w reklamie tekstowej, konieczne jest posiadanie wizytówki Google Moja Firma i połączenie go z kontem AdWords.

Rozszerzenia lokalizacji AdWords

Co więcej, dzięki połączeniu konta z wizytówką mogą wyświetlać się opinie zaciągnięte z wizytówki Google Moja Firma. Aby mogły się wyświetlać, firma musi mieć co najmniej 5 opinii i średnią ocenę co najmniej 3,5 gwiazdki.

Rozszerzenia powiązanej lokalizacji

Pozwalają na wyświetlenie lokalizacji sieci sklepów tradycyjnych, które mają w ofercie produkty firmy. Gdy użytkownik wyszukuje dany produkt, w reklamie wyświetla się adres lub położenie najbliższego sklepu, który sprzedaje ten produkt. Obecnie rozszerzenie to dostępne jest tylko dla sieci handlowych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii.

Warto skorzystać z tego rozszerzenia, jeżeli sprzedajemy produkty przez duże sieci, aby pomagać klientom w znajdowaniu pobliskich sklepów, w których mogą kupić Twoje produkty.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji dodaje się na poziomie konta. Przy ustawianiu tego rozszerzenia należy wybrać typ branży: handel detaliczny lub sprzedawcy samochodów oraz kraj. Po skonfigurowaniu tych wartości, Google obiecuje, że zajmie się resztą. Rozszerzenia powiązanej lokalizacji nie wymagają połączenia z kontem Google Moja Firma.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji AdWords

Rozszerzenia cen

Umożliwiają zaprezentowanie cen wybranych produktów lub usług, aby klient mógł szybko zapoznać się z konkretną ofertą.

Rozszerzenia cen AdWords

Podczas konfiguracji rozszerzenia cen ustawiamy język oraz typ produktu – czy jest to usługa, marka czy też wydarzenie. Dodatkowo, jako że jest to rozszerzenie dotyczące cen, musimy ustawić walutę, która będzie wyświetlana oraz kwalifikator ceny: brak, od, do, średnio.

Rozszerzenie cen

Elementy rozszerzenia ceny, które są wyświetlane w reklamie to nagłówek, tekst oraz cena. Ustawiając te wartości, musimy pamiętać, że zarówno nagłówek jak i tekst mają narzucone limity 25 znaków. Opcjonalnie możemy dodać jednostkę, jeśli jest to odpowiednie do naszej oferty, do wyboru z listy: za godzinę, dziennie, tygodniowo, miesięcznie, rocznie, za noc.

Na koniec niezbędne jest podanie końcowego URL, do którego będzie kierować kliknięcie w rozszerzenie wyświetlane w reklamie.

Rozszerzenia aplikacji

Pozwalają na umieszczenie w reklamie odnośnika do pobrania aplikacji na urządzenia mobilne i tablety. Dzięki temu użytkownik może pobrać naszą aplikację bezpośrednio z poziomu reklamy. Jest to dodatek do naszej reklamy, więc jeżeli głównie zależy nam na pobraniach aplikacji, lepiej użyć reklam temu dedykowanych.

Rozszerzenie aplikacji

Rozszerzenie aplikacji pojawia się pod innymi rozszerzeniami naszej reklamy podczas wyszukiwania na smartphone’ach i tabletach. Podczas konfiguracji ustawień należy wybrać system operacyjny, który obsługuje aplikację i którego ma dotyczyć rozszerzenie: Android lub iOS. Następnie wyszukujemy aplikację oraz dodajemy tekst linku, czyli treść, która będzie się wyświetlać w reklamie. Musimy też dodać końcowy URL, czyli adres witryny, na która ma zostać przekierowany użytkownik po kliknięciu. AdWords daje również możliwość wykluczenia tabletów z naszego rozszerzenia np. w przypadku, gdy nasza aplikacja jest dostosowana tylko do małych ekranów.

Rozszerzenia aplikacji AdWords

Rozszerzenia opinii

Jak powszechnie wiadomo nic tak efektywnie nie działa na potencjalnie zainteresowanego klienta jak rekomendacje innej osoby, a właśnie dzięki temu rozszerzeniu jest możliwość wyróżnienia opinii zewnętrznych w reklamie.

Rozszerzenie opinii

Ustawiając rozszerzenie wybieramy format oraz dodajemy tekst i źródło opinii. Rozszerzenie opinii pozwala na umieszczenie dokładnego cytatu lub parafrazy opinii o produkcie lub usłudze. Dodatkowo podajemy też adres URL wiarygodnej witryny, w której znajduje się cytowana lub parafrazowana opinia.

Rozszerzenia opinii AdWords

Rozszerzenia promocji

Rozszerzenie jest dostępne dopiero od kilku dni w języku polskim i tylko w nowym interfejsie AdWords. Ma na celu przyciągnięcie użytkowników ofertą specjalną i promocjami.

Podczas dodawania promocji jest możliwość wybrania okazji, z jakiej pojawia się oferta specjalna np. Nowy Rok. Wybierając okazję z podanej listy, wyświetla się informacja w jakim okresie rozszerzenie będzie aktywne. Można to pole zostawić też puste i skonfigurować harmonogram według własnych potrzeb.

Rozszerzenie promocji

Do wyboru jest też język i waluta oferty oraz typ promocji, któremu przypisujemy wartość pieniężną  lub procentową. Możemy wybrać spośród: obniżona cena, rabat w procentach, maksymalna kwota rabatu lub maksymalny procent rabatu. Na koniec należy opisać promocyjny produkt lub usługę i podać adres URL, na który ma zostać przekierowany użytkownik. Opcjonalnie można jeszcze ustawić szczegóły promocji, czyli warunek jaki musi zostać spełniony, aby skorzystać z oferty, oraz okres obowiązywania promocji. Warto zauważyć, że okres obowiązywania promocji jest wyświetlany w rozszerzeniu i nie jest równoznaczny z okresem wyświetlania rozszerzenia.

Rozszerzenia promocji

Ustawianie rozszerzeń

Wszystkie rozszerzenia oprócz powiązanej lokalizacji możemy ustawić na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam. Jeśli utworzone zostaną rozszerzenia na różnych poziomach, wyświetlone będą te najbardziej precyzyjne. Dodając rozszerzenie nie ponosi się żadnych kosztów, a kliknięcie w nie jest rozliczane tak samo jak kliknięcie w reklamę (oprócz rozszerzeń opinii i ocen sprzedawców, gdzie nie jest naliczana stawka za kliknięcie).

Ustawianie rozszerzeń AdWords

Przy ustawianiu rozszerzeń można skorzystać z opcji zaplanowania harmonogramu wyświetlania się danego rozszerzenia. Dodanie rozszerzenia nie gwarantuje jednak stałego się jego wyświetlania. O tym czy rozszerzenie się wyświetli czy nie decyduje pozycja i ranking reklamy oraz przewidywania algorytmu o zwiększeniu skuteczności reklamy, dzięki wyświetleniu rozszerzenia.

Podsumowanie

Warto przeznaczyć chwilę i skonfigurować odpowiednie rozszerzenia zgodne z celami kampanii. Rozszerzenia dają możliwość dodania uzupełniających informacji do reklamy, a co więcej – powiększają obszar zajmowany przez wyświetlaną reklamę i zwiększają jej widoczność. Dzięki nim współczynnik klikalności może wzrosnąć o kilka punktów procentowych.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosy, średnia ocena: 5,00)
Loading...
Image Description

Swoją przygodę z marketingiem zaczynała w marketingu tradycyjnym. Od pewnego czasu zainteresowana branżą marketingu internetowego postanowiła zostać specjalistą performance marketingu. Prowadzi działania zarówno w Google Ads jak i kampanie w mediach społecznościowych. Szczególnie lubi kampanie na Facebooku, gdzie może eksperymentować z niezwykle szczegółowym targetowaniem behawioralnym. Lubi grać w badmintona i podróżować.