Sieć Reklamowa Google
Na sieć reklamową Google składa się ponad dwa miliony witryn, aplikacji oraz filmów. We wszystkich tych miejscach możliwe jest wyświetlanie reklam i dotarcie do zainteresowanych osób. Istnieje wiele metod kierowania swoich komunikatów do użytkowników. Przede wszystkim można dotrzeć do nich poprzez ustawienie odpowiednich słów kluczowych, wybranie miejsc docelowych, czy też tematów. Przetestowaliśmy wszystkie możliwości, jakie obecnie daje nam sieć reklamowa Google i wybraliśmy kilka sposobów na skuteczne prowadzenie kampanii w tej sieci, którymi chcemy się podzielić. Jeśli jesteś ciekawy w jaki sposób odnieść sukces dzięki kampaniom GDN (Google Display Network), zapraszamy do lektury!
Zalety korzystania z sieci reklamowej Google
Sieć reklamowa Google różni się nieco od sieci wyszukiwania. Przede wszystkim możesz dotrzeć do wielu różnych użytkowników w bardzo krótkim czasie. To, do kogo dotrzesz (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania) zależy od ustawień, które przyjmiesz podczas zakładania kampanii. Co ciekawe, sieć reklamowa Google umożliwia Ci zaprezentowanie swoich reklam osobom, które aktualnie przeglądają swoją ulubioną stronę internetową, oglądają popularny film na YouTube, odbierają ważną wiadomość e-mail w serwisie Gmail, czy też korzystają z modnej aplikacji. Ze swoimi banerami możesz także wrócić do tych osób, które już zapoznały się z Twoją ofertą na stronie internetowej.
Sieć reklamowa Google umożliwia sprawdzenie, na jakich stronach internetowych wyświetlają się Twoje reklamy. Możesz przeanalizować, które miejsca dostarczają Ci najwięcej korzyści – ile kliknięć pochodzi z danego źródła, jaki jest koszt CPC za dane kliknięcie oraz czy doprowadziło ono do pożądanej przez Ciebie konwersji. Te strony internetowe, które nie spełniają Twoich oczekiwań, możesz bez problemu wykluczyć. Jeśli chodzi o koszt, sam ustalasz, jaki jest Twój budżet dzienny na daną kampanię oraz wybierasz typ strategii ustalania stawek.
Samo zakładanie kampanii w sieci reklamowej Google jest proste i intuicyjne. Czas, byś poznał kilka sposobów na skuteczne prowadzenie różnych kampanii w sieci reklamowej.
Sieć Reklamowa Google – sposoby na skuteczne prowadzenie kampanii
Smart Display Campaign
Wybór Smart Display Campaign (Inteligentna kampania w sieci reklamowej) to jeden ze sposobów na skuteczne prowadzenie kampanii w sieci reklamowej Google. Jest to proste, a zarazem inteligentne rozwiązanie, które łatwo pozwala na zwiększenie bazy klientów i uzyskanie nowych konwersji. Ten typ kampanii pozwala na wyświetlenie praktycznie wszystkich formatów reklam i docieranie do odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej. To, co wyróżnia tę kampanię, to przede wszystkim:
– automatyczne określanie stawek
– automatyczne kierowanie
– automatyczne tworzenie reklam.
Google wie, jak w oparciu o docelowe CPA optymalizować stawki w każdej aukcji reklamowej, by dostarczyć najwyższą możliwą wartość. Automatyczne kierowanie oznacza, że nie musisz samodzielnie wybierać, gdzie i komu chcesz wyświetlać swoje reklamy, gdyż kampania optymalizuje się sama, a banery pokazywane są szczególnie tam, gdzie odnosisz najlepsze wyniki. Tworzenie reklam również odbywa się w sposób automatyczny – reklamy kreowane są z elementów, które musisz przygotować, takich jak: nagłówki, teksty reklam, logo i obrazy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przygotowywania reklam do Inteligentnej kampanii w sieci reklamowej, zajrzyj tutaj.
Jeśli chodzi o zalety tej kampanii, jest ich naprawdę dużo. Przede wszystkim jest ona bardzo skuteczna i przyciąga maksymalną liczbę klientów w ramach sprecyzowanej wcześniej stawki CPA oraz budżetu. Inteligentna reklama oznacza, że nie musisz martwić się o optymalizację. Ten typ reklamy sam ustala, co jest dla Ciebie i Twojego biznesu najlepsze. Już po kilku dniach od założenia kampanii wybiera te zasoby (nagłówki, teksty reklam, obrazki, logo), które są najskuteczniejsze. Dodatkowo, Google wie, do kogo i kiedy dotrzeć, byś mógł uzyskać jak największą liczbę konwersji przy ustalonym przez Ciebie budżecie. Kolejnym, bardzo dużym plusem jest to, że możesz wybrać taką opcję płatności za reklamę, gdy koszt ponosisz wyłącznie za konwersję, a nie za kliknięcie w baner.
Inteligentna kampania w sieci reklamowej Google nie jest jednak dostępna dla każdego. By móc ją zastosować, należy spełnić kilka wymagań – trzeba korzystać z opcji śledzenia konwersji oraz uzyskać co najmniej 50 konwersji w sieci reklamowej Google lub 100 konwersji w sieci wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni.
DSK
Kolejnym sposobem na skuteczne prowadzenie kampanii w sieci reklamowej Google jest DSK – Display Select Keywords. Jest to kampania oparta na wybranych słowach kluczowych. To jedna z opcji kierowania reklam w sieci reklamowej. Jak to działa? Dzięki słowom kluczowym dodanym do grupy reklam możesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe, na które chciałbyś wyświetlać swoje reklamy, a system sam dopasuje do nich miejsca docelowe, które zawierają wybrane przez Ciebie hasła. Co więcej, Google dotrze również do tych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoimi frazami.
Dobrą praktyką jest utworzenie kilku uporządkowanych grup reklam dla produktów, czy też usług, aby móc wyświetlać powiązane z nimi reklamy. Do każdej z grup należy dobrać takie słowa kluczowe, które podejrzewasz, że mogą występować na stronach internetowych przeglądanych przez klientów. W danej grupie reklam może znajdować się 5-20 słów, a zwrot powinien składać się z 2-3 słów. Słowa kluczowe w jednej grupie reklam powinny być ze sobą powiązane. To daje Ci szansę na wyświetlenie swoich reklam osobom, które mogą być zainteresowane tym, co oferujesz. By znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, możesz skorzystać z Planera kampanii displayowych.
Przy optymalizowaniu kampanii masz możliwość sprawdzić, które z wybranych przez Ciebie słów kluczowych są najskuteczniejsze (między innymi liczba wyświetleń, kliknięć). W każdym momencie możesz poprawić swoją listę słów kluczowych, to znaczy dodać lub wykluczyć jakąś frazę.
Musisz pamiętać, iż kampanie DSK mają nieco mniejszy zasięg niż tradycyjne kampanie GDN. Nie oznacza to jednak, że Twoje korzyści z niej również mają być mniejsze. Wręcz przeciwnie! Dzięki kampaniom DSK możliwe jest uzyskanie znacznie większej liczby konwersji.
GSP (Gmail Sponsored Promotions)
Sposób na skuteczne prowadzenie kampanii w sieci reklamowej Google, który warto znać, to utworzenie reklam GSP. Reklamy te wyświetlają się na górze skrzynki odbiorczej. Można w nie kliknąć, a wtedy rozwijają się do postaci e-maila, który może zawierać w sobie obrazki, czy też filmy. Co istotne, gdy użytkownik kliknie w reklamę i ją rozwinie, jego następne działania dotyczące tej reklamy, nic nas już nie kosztują. Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób utworzyć reklamę GSP, koniecznie zajrzyj na tę stronę.
Jeśli chodzi o kierowanie reklam GSP istnieje kilka opcji ustawień. Możesz dotrzeć do użytkowników, którzy pozostawili Tobie lub Twojej firmie swoje adresy e-mail. Co więcej, możliwe jest także skorzystanie z kierowania reklam na grupę podobnych odbiorców (na podstawie odbiorców kierowania na listę klientów). Dodatkowo, możesz zastosować przy reklamie GSP remarketing, kierowanie demograficzne, automatyczne kierowanie, a także dotrzeć do użytkowników o podobnych zainteresowaniach, czy też do odbiorców na rynku. Jedną z najciekawszych opcji kierowania reklam GSP są słowa kluczowe – możesz wybrać konkretne słowa lub wyrażenia powiązane z Twoją działalnością, a Twoje reklamy będą wyświetlały się tym klientom, którzy są zainteresowani wybranymi przez Ciebie hasłami.
Custom Affinity
Następnym sposobem na skuteczne prowadzenie kampanii w sieci reklamowej Google jest reklama Custom Affinity, czyli kierowana na odbiorców. Co to oznacza? Aby zwiększyć skuteczność swojej kampanii w sieci reklamowej, możesz do poszczególnych grup reklam dodać kierowanie na odbiorców i dotrzeć do tych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami podobnymi do tych, które oferujesz. Google dociera do tych użytkowników na podstawie ich zainteresowań, gdy ci przeglądają strony, filmy, kanały, aplikacje oraz pozostałe treści w sieci reklamowej Google oraz na YouTube.
W jaki sposób możesz wybrać takich odbiorców?
– podobne zainteresowania
– niestandardowe podobieństwo
– odbiorcy na rynku
– zdarzenia z życia
– niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
– słowa kluczowe kierowane na odbiorców
– remarketing
– podobni odbiorcy
Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele. Wybór odpowiednich odbiorców reklam zależy od tego, jaki jest cel Twojej kampanii, co oferujesz i kim są Twoi klienci. Możesz przetestować kilka opcji kierowania i wybrać, która z nich jest dla Ciebie najkorzystniejsza.
Podsumowanie
Sieć reklamowa Google umożliwia tworzenie różnego rodzaju kampanii oraz reklam, które pozwalają dotrzeć do naprawdę zainteresowanych użytkowników. Sposoby na skuteczne prowadzenie kampanii, które przedstawiliśmy, to jedynie kilka opcji na czerpanie korzyści z sieci reklamowej Google. Istnieje wiele narzędzi, które mogą okazać się przydatne przy zakładaniu takich kampanii. Jednym z nich jest Planer kampanii w sieci reklamowej Google, który znacznie ułatwia lepsze i dokładniejsze planowanie kampanii. Jeśli posiadasz estetyczne oraz ciekawe banery i chcesz pozyskać nowych klientów, nic nie stoi na przeszkodzie, byś rozpoczął tworzenie kampanii w sieci reklamowej. Z pewnością zaskoczy Cię, ile możliwości daje Ci Google. Powodzenia!