Reklama na Messengerze
Messenger, czyli komunikator oferowany przez Facebooka, jeszcze do niedawana był wolny od reklam, jednak od jakiegoś czasu serwis udostępnił powierzchnię reklamową dla reklamodawców.
Decydując się na wprowadzenie reklam do Messengera, Facebook pozwala na zagospodarowanie niewykorzystanego potencjału reklamowego i dotarcie do jeszcze większej liczby użytkowników. Messenger oferuje wszystko co jest potrzebne do skutecznej komunikacji z użytkownikami, niezależnie czy korzystają z komputera czy urządzeń mobilnych. Reklama na Messengerze występuje obecnie w trzech formatach.
Targetowanie Reklam na Messengerze
Reklama na Messengerze kierowana jest do użytkowników na podstawie takich samych kryteriów targetowania jak na Facebooku. Dzięki temu, można dotrzeć z dopasowanym komunikatem do precyzyjnie wyznaczonej grupy odbiorców określając ich cechy demograficzne, zainteresowania i zachowania. W identyczny sposób jak na Facebooku, można powracać z reklamą do znanych już firmie użytkowników i tworzyć listy niestandardowych odbiorców.
Reklamy sponsorowane
Messenger umożliwia wyświetlanie reklam na stronie głównej aplikacji pomiędzy konwersacjami ze znajomymi, dzięki czemu reklama skutecznie się wyróżnia. Po kliknięciu w reklamę użytkownik może zostać przeniesiony do wybranej witryny lub bezpośrednio do okna konwersacji z firmą w Messengerze. Reklamy sponsorowane są wyświetlane tylko w aplikacji mobilnej.
Reklamy przekierowujące
Facebook udostępnia możliwość tworzenia reklam emitowanych na Facebooku, które po kliknięciu przenoszą do Messengera do okna konwersacji z firmą. Ułatwia to użytkownikowi szybko nawiązać kontakt z firmą z poziomu aktualności na głównej tablicy.
Wiadomości sponsorowane
Messenger daje firmie możliwość wysyłania sponsorowanych wiadomości bezpośrednio do użytkownika, ale tylko do osoby, która wcześniej nawiązała kontakt z firmą. Dzięki temu można szybko i wygodnie powrócić do użytkowników ze spersonalizowanym komunikatem i mieć pewność, że reklama zostanie zauważona.
Boty w Messengerze
Facebook umożliwia konwersację z użytkownikami z wykorzystaniem botów i sztucznej inteligencji. W platformie można zaprogramować chatbota, który będzie rozmawiał z klientami firmy. Za pomocą bota można sprzedawać produkty, obsługiwać klientów i odpowiadać na pytania klientów. Użyteczny bot powinien być intuicyjny i gwarantować klientom uzyskanie korzyści, której oczekują po rozmowie z automatem.