Reklama na Instagramie
Instagram to serwis społecznościowy połączony z Facebookiem, który służy głównie edycji i udostępnianiu zdjęć i filmów. Społeczność Instagrama to mieszanka ludzi i firm z całego świata, którzy odwiedzają aplikację, żeby dzielić się swoimi przeżyciami i pasjami oraz poszukując i dając inspirację.
Dla biznesu, Instagram jest miejscem, w którym udostępniane treści graficzne inspirują użytkowników do podjęcia działania.
Instagram umożliwia emitowanie dwóch rodzajów reklam: wyświetlanych w aktualnościach i Instagram Stories. Reklamy na Instagramie są wyświetlane tylko na urządzeniach mobilnych z systemem iOS lub Android, a aby móc promować się na Instagramie koniecznie jest posiadanie strony na Facebooku. Posiadanie konta na Instagramie nie jest niezbędne, ale może być pomocne przy reklamowaniu się w tej aplikacji. Dzięki niemu można odpowiadać na komentarze i wchodzić w interakcję z użytkownikami, którzy zareagują na reklamę.
Firmy odnoszą sukces na Instagramie dzięki pomysłowym kreacjom dopasowanymi do odbiorców. Reklama na Instagramie to narzędzie, dzięki któremu można dotrzeć wszystkich wybranych użytkowników, którzy umożliwią realizację wybranych celów kampanii takich jak np.: wzrost świadomości marki, osiągnięcie większego zasięgu, pozyskanie nowych użytkowników.
Reklama na Instagramie – formaty
Reklamy na Instagramie mogą być wyświetlane w formacie kwadratowym, poziomym lub pionowym w zależności od konfiguracji ustawień. Do reklamy można dodać zarówno zdjęcie jak i krótki film video albo stworzyć karuzelę angażującą użytkowników. Niezależnie od formatu, tworząc reklamy na Instagramie trzeba pamiętać o wyjątkowej formie graficznej jaką powinna wyróżniać się reklama, ponieważ jest to główna wartość jaka może zainteresować użytkownika.
Relacje na Instagramie (Instagram Stories)
Instagram od zawsze był miejscem, gdzie użytkownicy dzielili się ważnymi wydarzeniami z życia. Instagram Strories umożliwia natomiast dzielenie się codziennością.
Instagram Stories to zdjęcia lub krótkie filmiki udostępniane przez użytkowników, które można oglądać tylko przez 24h od momentu udostępnienia. Środowisko reklamowe Instagrama umożliwia dodawanie reklam w formacie pełnoekranowym, które wyświetlają się między relacjami innych użytkowników. Można przesłać zdjęcie lub jeden film trwający nie dłużej niż 15 sekund, ale format reklam obsługiwany w Relacjach Instagrama to tylko orientacja pionowa.