Reklama na Twitterze
Twitter to serwis społecznościowy umożliwiający użytkownikom mikroblogowanie, czyli umieszczanie krótkich wpisów tekstowych, dzielenie się z nimi w serwisie oraz komentowanie wpisów innych użytkowników. Z Twittera korzysta wiele osobistości publicznych i jest bardzo popularny wśród elit.
W Polsce Twitter nie jest najbardziej popularnym serwisem, ale jego znaczenie z roku na rok rośnie. Reklama na Twitterze umożliwia dotarcie do wartościowych odbiorców realizując cele biznesowe firmy.
Wybór celów Twitter Ads
Przed rozpoczęciem tworzenia reklam należy zastanowić się i wybrać cel reklamowy, pod kątem którego Twitter będzie optymalizował kampanię. Póki co Twitter oferuje cele takie jak: zwiększanie świadomości firmy, zwiększanie liczby obserwujących, zwiększanie zaangażowanie względem tweeta, kierowanie ruchu na stronie, zwiększenie ściągnięć aplikacji.
Reklama na Twitterze jest dostępna w formacie tekstowym urozmaicona o niewielką grafikę i link kierujący na docelowy URL.
Targetowanie na Twitterze
Twitter udostępnia precyzyjne narzędzia targetowania, aby umożliwić dotarcie do jak największej potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców. Oprócz takich podstawowych opcji kierowania jak kierowanie na wybrany język, płeć, urządzenie, lokalizacja, Twitter oferuje szereg innych opcji np. możliwe jest kierowanie reklam na użytkowników obserwujących określone profile. Algorytm Twittera kierując reklamy bazuje na zachowaniach zakupowych, stylu życia i innych cechach użytkowników.
Twitter Retargeting (Tailored Audiences)
Pozwala na powracanie z komunikacją do użytkowników, którzy weszli już w interakcję z firmą. Twitter oferuje 3 formy dotarcia do tych użytkowników:
- Listy konkretnych użytkowników na podstawie ich adresów email, nazw użytkowników lub ID użytkowników
- Osoby, które odwiedziły stronę internetową na podstawie specjalnego kodu śledzącego
- Osoby, które podjęły określone działanie w aplikacji mobilnej firmy, jak np. instalacja aplikacji lub zalogowanie się na postawie kodu śledzącego
Rodzaje reklam Twitter Ads
Promoted Account (Promowane Konta) to format reklamy wykorzystywany do reklamowania konta Twitter wśród użytkowników, którzy nie obserwują jeszcze tego konta. Reklama pojawia się w sekcji „Warci obserwowania” na stronie głównej, profilowej i w wynikach wyszukiwania.
Promoted Tweets (Promowane Tweety) umożliwia wyróżnić wpis (tweeta) i zwiększyć jego zasiąg w serwisie. Promowane wpisy wyświetlane są na zarówno na stronie głównej jak i na profilu firmy oraz w wynikach wyszukiwania
Promoted Trends (Promowane Trendy) to wyróżnianie określonych tematów i hashtagów, które przesuwane są na początek listy Trendów. Promowane trendy mogą być wyświetlane są na stronie głównej i w sekcji trendów.