Reklama w wyszukiwarkach
Google to największa i najpopularniejsza wyszukiwarka świata. Codziennie tysiące użytkowników szukają firmy takiej jak Twoja. Nawet najlepsza strona internetowa może okazać się bezużyteczna, jeśli nie jest ona widoczna w sieci, nie generuje ruchu i użytkownicy nie mogą jej odnaleźć. Reklama w wyszukiwarkach pozwala, aby Twoje produkty i usługi zostały dostrzeżone przez odbiorców.
Efekt działań SEM w wyszukiwarce jest natychmiastowy. Już w ciągu 24 godzin możesz wyświetlać się na najwyższych pozycjach na kluczowe frazy, nad wynikami organicznymi. Nie płacisz za puste wyświetlenia – reklama AdWords nalicza opłatę dopiero w momencie, kiedy użytkownik faktycznie kliknie w link sponsorowany. Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałym przykładem reklamy natywnej. Linki sponsorowane wyświetlają się razem z wynikami organicznymi i odnoszą się bezpośrednio do zapytania użytkownika. Reklamy w wyszukiwarce są stricte dedykowane działaniom efektywnościowym, czyli tym nastawionym na wcześniej określony cel, jak przykładowo sprzedaż bądź wysłanie formularza. W jej przypadku nie kreujemy zapotrzebowania na dany produkt, ale odpowiadamy bezpośrednio na konkretną potrzebę użytkownika, który wpisał swoje zapytanie do wyszukiwarki Google. Należy dodatkowo pamiętać, że nasze reklamy będą również widoczne w wyszukiwarkach niektórych serwisów internetowych, które należą do partnerów sieci wyszukiwania Google.
Słowa kluczowe
Reklama w wyszukiwarce opiera się na słowach kluczowych, które opisują na jakie frazy wpisywane przez użytkowników Google, wyświetli się Twoja reklama. Przy tworzeniu reklam w wyszukiwarkach Google niezwykle duży nacisk kładziemy na jakość słów kluczowych oraz treści reklamowych. Bardzo ważna jest relewantność i trafność zaproponowanych fraz i opisów. Dzięki takim zabiegom jesteśmy w stanie osiągnąć niższe koszty za kliknięcie, a co za tym idzie w znaczny sposób podnieść rentowność kampanii. Wysoki ranking reklamy umożliwia wyświetlanie się treści wyżej przy relatywnie niskim koszcie, co może pomóc w obniżeniu stawki za generowany formularz lub sprzedaż na stronie. Słowa kluczowe są dobierane na podstawie doświadczeń z działań z wieloma branżami, ale także ścisłej współpracy z klientem. Zaczynając prowadzenie kampanii jednym z naszych priorytetów jest poznanie jak najlepiej jego produktu i specjalizacji. Pomaga to dokładnie wyselekcjonować frazy kluczowe oraz treści reklamowe, jakie dodamy do sieci wyszukiwania Google. Dzięki temu mamy pewność, że link sponsorowany wyświetli się odpowiednim użytkownikom, a opis reklamy przedstawi sprzedawany produkt w sposób dokumentny.
Rozszerzenia reklam
W celu lepszej widoczności naszych reklam tekstowych oraz skuteczniejszej prezentacji oferty rekomendujemy stosowanie dedykowanych rozszerzeń reklam. Są one świetnym uzupełnieniem zwykłego linku sponsorowanego, dzięki czemu jeszcze dokładniej możemy przedstawić zalety reklamowanego produktu. Wyróżniamy następujące typy rozszerzeń reklam:
- Rozszerzenia lokalizacji – pokazują dokładny adres twojej firmy. Użytkownik mobilny otrzymuje również informację jak daleko jest od niej oddalony.
- Rozszerzenia objaśnień – prezentują dodatkowe zalety oferty. Mamy możliwość zakomunikowania rzeczy, których nie udało nam się pokazać w standardowej reklamie.
- Rozszerzenia połączeń – wyświetlamy nasz numer telefonu pod który może dzwonić potencjalny Klient. Na urządzeniach mobilnych użytkownik może zatelefonować bezpośrednio z linku sponsorowanego.
- Rozszerzenia wiadomości – to rozwiązanie pozwala wysłać użytkownikowi wiadomość SMS do naszej firmy już z poziomu reklamy.
- Rozszerzenia linków do podstron – razem z reklamą pokazują się inne linki, które mogą przekierować użytkownika na różne podstrony.
- Rozszerzenia informacji w witrynie – dzięki nim użytkownik jest w stanie dowiedzieć się, jakie dokładnie usługi świadczy nasza firma, uzyskać informacje o dostępnych modelach i markach, dowiedzieć się jakie udogodnienia oferujemy.
- Rozszerzenia cen – już na poziomie reklamy użytkownik jest w stanie zapoznać się z cenami produktów ze strony.
- Rozszerzenia aplikacji – skłaniają użytkowników do pobrania aplikacji.
- Rozszerzenia promocji – informują od dostępnych na stronie ofertach promocyjnych i zniżkach.
Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
Większość reklam w wyszukiwarkach jest oparta o dodane przez nas słowa kluczowe. W przypadku reklam dynamicznych są one generowane automatycznie na podstawie treści, które są na stronie. Google AdWords niejako sam skanuje content i dopasowuje reklamę w sieci wyszukiwania do zapytania użytkownika. Takiego typu reklam możemy użyć bazując na treści całej witryny albo tylko na wybranych przez nas podstronach. Istnieje również możliwość wykluczenia podstron, których nie chcemy wykorzystywać. Dynamiczna reklama w wyszukiwarce jest doskonałym sposobem, jeśli chcesz zwiększyć zasięg dotychczasowych kampanii w wyszukiwarce.