Reklama YouTube
Jest dzisiaj normą, że ludzie oglądają treści video bardzo często. Dzieje się tak zarówno w telewizji, jak i w Internecie. Dlatego też naprzeciw potrzebom użytkowników wychodzi YouTube. Ogromne medium społecznościowe oraz wyszukiwarka większa niż Bing, Yahoo, Baidu, Seznam i Yandex razem wzięte.
Kopalnia contentu przyciąga ogromne ilości Twoich potencjalnych klientów. Reklama YouTube oferuje wiele formatów, które można dostosować do typu i celu kampanii, jak i do rodzaju grupy docelowej. Największe korzyści z zastosowania reklam YouTube to między innymi bardzo szeroki zasięg, ale przy tym możliwość szczegółowego targetowania, którego nierzadko brakuje nam przy zakupie mediów telewizyjnych.
Reklama YouTube – Wybór celów kampanii video
Do formatów reklamowych YouTube należy zaliczyć:
Reklamy video typu TrueView
Jest to reklama, która daje nam pewność, że płacimy za nią jedynie wtedy, gdy użytkownik, faktycznie obejrzy video lub w nie kliknie. Ten format możemy podzielić dodatkowo na dwie podkategorie:
-
Video In-Stream
Kreacja typu pre-roll. Są to filmy wyświetlane tuż przed video, które uruchomił użytkownik. Ich największą zaletą – zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i reklamodawcy – jest fakt, że można je pominąć już po 5 sekundach. Jeśli użytkownik zdecyduje się na taki ruch przed upływem 30 sekund, reklamodawca nie zapłaci za obejrzenie. Dzięki temu mamy niemal pewność, że płacimy za wyświetlenia treści, które faktycznie interesowały naszych potencjalnych Klientów. To co jest również istotne to fakt, że reklamy In-Stream mogą się wyświetlać w aplikacjach należących do Google Display Network oraz na stronach partnerów video Google.
-
Video Discovery Ad
Reklamy video, które wyświetlają się razem z wynikami organicznymi na YouTube. Użytkownicy mogą je zauważyć w górnej części listingu wyszukiwarki oraz wśród proponowanych filmów. Jest to format rekomendowany dłuższym treściom video.
Reklama Masthead
Korzystając z reklamy YouTube mamy również możliwość zarezerwowania powierzchni reklamowych na stronie głównej serwisu. Zabieg ten umożliwia nam wyświetlanie wcześniej przygotowanych przez nas treści reklamowych, które przez cały dzień będą widoczne. Ten format reklamy umożliwi nam dotarcie do każdego użytkownika, który odwiedzi pierwszą stronę serwisu. Daje nam to niezwykle szeroki zasięg przez co nasze produkty i usługi utrwalą się w świadomości naszych potencjalnych Klientów.
Bumper Ad
Jest to niepomijalna reklama wyświetlana tuż przed standardowymi filmami w serwisie YouTube. Jest ona jednak mało inwazyjna ze względu na fakt, że może ona trwać maksymalnie 6 sekund. Dzięki temu nie irytuje użytkowników. W przeciwieństwie do innych formatów reklamowych jest ona rozliczana w modelu CPM. W tym wypadku reklamodawca płaci za każde 1000 wyświetleń. Jest to doskonały sposób na utrwalenie wizerunku naszej marki w świadomości użytkowników. Bardzo często ten format używany jest w działaniach remarketingowych, kiedy to użytkownik zetknął już się z naszą firmą w Internecie. Ten szybki przekaz może skutecznie dotrzeć ponownie do potencjalnych Klientów nie wywołując przy tym ich rozdrażnienia.
Brand Lift Surveys – Ankieta na YouTube
Kolejną ogromną zaletą oferowaną przez Google przy okazji korzystania z reklam video na YouTube jest możliwość przeprowadzenia ankiety na użytkownikach z tego serwisu. Po zakończeniu emisji naszych filmów reklamowych możemy przedstawić naszym odbiorcom krótki kwestionariusz, który umożliwi nam zbadanie, jak nasza reklama na YouTube wpłynęła na budowanie świadomości naszego produktu wśród klientów.
Targetowanie reklam na YouTube
Kierowanie reklam na YouTube jest bardzo zbliżone do tego, jakie możemy zastosować w sieci reklamowej. Tutaj również targetujemy po demografii, zainteresowaniach oraz tematach. Jednakże reklama video ma jeszcze jedną dodatkową opcję. Mianowicie w jej przypadku jesteśmy w stanie docierać do użytkowników, których Google zidentyfikował jako tych, którzy są w trakcie trzech ważnych wydarzeń w ich życiu, tj:
- Ukończenie studiów
- Ślub
- Przeprowadzka
Dzięki tej możliwości dostajemy dodatkowy insight na temat naszej potencjalnej grupy docelowej.