Stała kampania SEO
Kampania SEO jest najpełniejszym i kompleksowym działaniem, które z założenia jest stałą, comiesięczną usługą – zazwyczaj najbardziej wartościowe słowa kluczowe wiążą się również z dużą konkurencją walczącą o jak najwyższe pozycje w Google, co wymusza stałe podejmowanie działań.
Zaprzestanie dalszych działań SEO po osiągnięciu dobrych rezultatów wcale nie oznacza natychmiastowej utraty widoczności, jednak wielokrotnie obserwujemy powolne spadki pozycji poszczególnych haseł wynikające zazwyczaj z aktywności konkurencji lub niedostosowaniem serwisu do dynamicznie zmieniającej się branży SEO.
Zasadniczo działania można podzielić na 4 główne etapy:
- dobór słów kluczowych i ustalenie odpowiedniej architektury informacji, za co odpowiada audyt stron docelowych,
- optymalizacja witryny, czyli wdrażanie rekomendacji zawartych w audycie technicznym SEO przez dewelopera,
- pozyskiwanie odnośników prowadzących do serwisu, które w głównej mierze oparte są o content marketing oraz działania z zakresu SEO PR, które w naszej ocenie są najbezpieczniejszą formą aktywnego linkowania,
- analizowanie, monitoring oraz dalsze zalecenia dotyczące wdrażania zmian (w tym również działania tożsame z audytem stron docelowych, np. poszukiwanie tematów na bloga) – jest to stałą i bardzo ważna część działań, ponieważ na bieżąco monitorowane są m.in. wyniki osiągane przez serwis w Google. Należy pamiętać, że niemal w każdej branży konkurencyjne serwisy prowadzą równoległe działania SEO, a naszym zadaniem jest analiza tych działań i próba bycia cały czas o krok przed konkurencją i osiąganie możliwie jak najwyższych wyników organicznych.
Wszystkie te działania łącznie noszą nazwę kampanii SEO.
Ile powinna trwać kampania SEO?
O ile sam audyt techniczny SEO i audyt stron docelowych są często jednorazowymi działaniami wykonywanymi np. raz na rok, o tyle kampania SEO jest procesem, który z miesiąca na miesiąc może ulegać zmianie, ponieważ jest na bieżąco dostosowywany do potrzeb rynku i zmieniającej się sytuacji w świecie SEO. Jest to wymagane ze względu na dynamikę branży:
- działamy w sferze konkurencji – oprócz nas istnieją również inne strony, które starają się o wysokie pozycje i inwestują w pozycjonowanie,
- algorytmy wyszukiwania są na bieżąco zmieniane i aktualizowane (według niektórych przesłanek Google potrafi w ciągu roku wdrożyć ponad 1000 poprawek o różnym stopniu istotności do mechanizmu wyszukiwania),
- niektóre techniki SEO przestają działać i stają się podstawą do obniżenia pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania Google,
- zmienia się sposób prezentacji wyników – szczególnie istotne jest to na dominującym rynku wyszukiwań z urządzeń mobilnych, który wymaga wdrażania np. dodatkowych danych strukturalnych.
W trakcie prowadzenia kampanii nie korzystamy ze słabych jakościowo i przestarzałych metod, które obecnie już nie działają, bądź powodują chwilowy szybkie wzrosty pozycji w Google, jednakże w krótkim czasie przyczyniają się do całkowitego zniknięcia witryny z wyników wyszukiwania i odcięcia ruchu organicznego. Nasze działania to przede wszystkim doświadczenie, skuteczność i wysoka jakość usług. Potrzebujesz większej ilości informacji? Chcesz się spytać o niezobowiązującą wycenę? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza.